3607
Sök

Db-auktens rekommendation felaktig?

134 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
Hallo Garaget!

Har kollat på ett baspaket från db-aukten för ca 3000kr. Till detta kan man köpa ett kabelkit med ritning på låda och diverse kablar som är rekommenderat till just detta paket.

Men jag har fått information att detta kabelkit inte är något att ha, utan man ska köpa ett annat.

Så min fråga till er är: Är det något fel på kabelkittet som är rekommenderat, och får jag med alla kablar och ritningar jag behöver?

Baspaketet:  http://www.dbakuten.se/detail-item_id-317467
Kabelkit:       http://www.dbakuten.se/detail-item_id-317488

Gladen Audio
2 388 Inlägg
23 augusti 2009
ÄR väl inget fel på det lådritintngs-kitet, kabel kit är väl lite fel då jag tänker mig strömkabel-kit big_smile

Sen 395kr för det, ja kolla vad en 6" aeroport en terminal och hgt-kabel kostar så ser du att själva ritningen är gratis big_smile

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

547 Inlägg
23 augusti 2009
Du länkade till lådritningen men antar att du syftar på detta kabelkit: http://www.dbakuten.se/detail-item_id-12322

Och ja, det räcker till det steget. 20mm2 får avsäkras till 100A så.

Edit: Glöm inte att köpa http://www.dbakuten.se/detail-item_id-15624 också.
60A säkringen som följer med kitet räcker inte till det steget.
Senast redigerat av Sandvik (23 augusti 2009)

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

2 914 Inlägg
23 augusti 2009
hade önskat lite mera kabel wink det räcker men 35mm2 är bättre tongue det duger en liten stund iaf tongue
har du inga planer på att bygga ut det så funkar det perfekt tongue

547 Inlägg
23 augusti 2009
kalle_kalle skrev:
hade önskat lite mera kabel wink det räcker men 35mm2 är bättre tongue det duger en liten stund iaf tongue
har du inga planer på att bygga ut det så funkar det perfekt tongue

Ska man ha över 100A i steg bör man ju även börja överväga extra batteri. Så då kan man ju använda 20mm2 kabeln som laddkabeln från batteriet fram. smile

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
24 augusti 2009
Om man köper
Baspaket, Kabelpaketet PC4-60 samt Lådritning med tillbehör så får man med allt förutom MDF plattor för att göra installationen.

Det räcker med den säkringen oxå som förljer med i kabelpaketet till detta baspaket.

MVH//Björn

134 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
dbakuten skrev:
Om man köper
Baspaket, Kabelpaketet PC4-60 samt Lådritning med tillbehör så får man med allt förutom MDF plattor för att göra installationen.

Det räcker med den säkringen oxå som förljer med i kabelpaketet till detta baspaket.

MVH//Björn

Tack så mycket för snabbt svar wink  Har en till fråga till dbakuten, Ritningen man får... är det till en sluten eller portad låda och behöver man köpa dämpull?

1 634 Inlägg
24 augusti 2009
Audion skrev:
dbakuten skrev:
Om man köper

MVH//Björn

Tack så mycket för snabbt svar wink  Har en till fråga till dbakuten, Ritningen man får... är det till en sluten eller portad låda och behöver man köpa dämpull?

Dämpull är ingenting man måste ha, det är en smaksak. En slags "tweakning" wink Sen om det ingår eller inte kan inte jag svara på.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

223 Inlägg
24 augusti 2009
jag var inne på mds och skulle ha strömkablar till min mds audiophile pro. då kommer han fram med en såndär liten låda med 10mm2 kablar. sad

kärlek växer inte på träd, det köps i volvobutiken.

1 338 Inlägg
24 augusti 2009
drivein skrev:
jag var inne på mds och skulle ha strömkablar till min mds audiophile pro. då kommer han fram med en såndär liten låda med 10mm2 kablar. sad

Va vem Calle eller Jan?
Strömkablar till Audiphile pro? du menar APH1DD ? mkt svårt att tro det..

Edit :
eller missförstod jag dig?
Högatalarkablar till basen? tongue

Mvh// Michel
Senast redigerat av mYGeL (24 augusti 2009)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

223 Inlägg
26 augusti 2009
mYGeL skrev:
drivein skrev:

Va vem Calle eller Jan?
Strömkablar till Audiphile pro? du menar APH1DD ? mkt svårt att tro det..

Edit :
eller missförstod jag dig?
Högatalarkablar till basen? tongue

Mvh// Michel

det var nog strömkablar till basen dom trodde jag ville ha. vet faktiskt inte ve mdet var då detta var för runt ett år sen. big_smile men fick snabb service sen!

kärlek växer inte på träd, det köps i volvobutiken.

Sök