3587
Sök

bilen hackar fram vid gaspådrag.

352 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
Hej, jag har en isuzu gemini årsmod. 89 gti som för ett par dagar sen började rycka när jag var på väg hem.
Trodde först att det var kabeln mellan transformatorn till fördelarlocket som spökade så jag bytte den och det vart bättre en stund och låter jag bilen stå en stund funkar den bra en bit och sen kommer det igen.
Den går jämnt o fint på tomgången men just när jag trycker lite mer på gasen rycker det och om jag trycker fullgas är det som någon stänger av o på .ilen med någon sekunds mellanrum hela tiden.

Tacksam för alla idéer och funderingar!!
//polaren
Senast redigerat av Polaren (18 augusti 2009)

1 043 Inlägg
18 augusti 2009
Stopp i bränslefiltret?

352 Inlägg
26 augusti 2009
Trådstartare
Jo jag har haft fundering på om det kan vara det, har plockat den det o blåst genom med tryckluft så den verkade gå mycket bättre sen men om det kan vara något annat tänk.art fel?

115 Inlägg
26 augusti 2009
Låter som om det skulle kunna vara tändspolen som bråkar. Att den orkar på tomgång, men när du pressar den så orkar den inte leverera en tillräcklig gnista.

Meeen, har inte grejat med så "nya" bilars tändning så mycket.

Kan ju också vara soppapumpen som inte orkar.

Eller rotor/fördelarlock som har dålig kontakt.

4 682 Inlägg
26 augusti 2009
prova mäta upp bränsletrycket,kan vara en felande btr eller bränslepump.

352 Inlägg
26 augusti 2009
Trådstartare
Jo jag har haft mina misstankar som tändspolen också pga att det gnistra lite o hade sig i just den sladden som går till fördelarlocket. Det jag gjort hittills är att spraya rent locket lite och rotorn, nya stift samt några kontakter.
Ska iväg o fixa nytt filter så fort jag tagit reda på nr om det går få tag på orginalfilter.

Grejen med denna bil är att jag knappt vet någon fakta om den mer än att det är en DOHC 1.6L 16v gti motor på 126hk ungefär. den är ju väldigt ovanlig så jag har ingen aning om vad bränsletrycket ska vara etcetc eller vart jag ens ska få tag på nya delar. laga.se har ett par saker men inte mycket till just motorn.

/MVH polaren

RWD-Addicted
14 Inlägg
27 augusti 2009
cool bil du har der!

Isuzu Piazza Turbo 1989 - Handling By Lotus

Sök