3645
Sök

Reklamationsärende på expert!

blacken
28 augusti 2009
#21
smiler skrev:
Efter drygt ett år så är telefonen garanterat tappad ett antal ggr i backen... vem kan förvänta sej att en så avancerad pryla ska hålla hur länge som helst?

Garantin är ju för fabrikationsfel inte egen klumpighet å slitage?

Köp en ny!!

Riksdagen har en Ericsson (som hon har köpt på Expert). och den har hon dangat i marken fjörton gånger om dan, i tre års tid nu. Och den går klockrent ännu inget fel på den inte..
Senast redigerat av blacken (28 augusti 2009)

2 230 Inlägg
28 augusti 2009
#22
nä men många förstår inte att saker kan gå sönder... har personen haft en sak dator telefon tv what ever, å den går sönder efter ja 6mån-1år då är det världens skit sak och man ska aldrig mer köpa en.. många fattar inte att saker går sönder och måste lagas saker håller inte i 100år utan ett enda problem. vissa har den turen och klarar sig utan problem under den tiden dom har den, medans andra inte gör det. så är det lev med det eller köp inte elektornik.
sen ska man få saker reklamerad får man lägga ner mycket jobb finns inget företag som vill reklamera saker. var bestämd å riktigt gnällig så kommer det funka, men var inte arg å skrikig då blir det ingen hjälp alls. smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle

VW-nörd?
4 332 Inlägg
28 augusti 2009
#23
blacken skrev:
Mortalis skrev:
Är det inte så att företaget har 3 försök på sig att åtgärda eventuella fel och klarar de inte detta så har konsumenten rätt att häva köpet eller be om en ny produkt t.ex.?
Men bäst är ju helt klart att du ringer konsumentombudsmannen, som har världens sämsta telefontider i Göteborg iaf

Du har helt rätt i det du säger. Men hittar dom inget fel, så gäller inte "inlämningarna" dom kan inte räknas då liasom eftersom varan inte kunde behäftas med defekt/fel vid undersökning av den.

Ja precis, gäller ju att de hittar nåt fel, MEN om de nu inte hittar nåt, å man e stensäker på att nåt är galet, så kan man väl be en utomstående firma felkontrollera också, och hittar de nåt fel så får Expert stå för den felsökningen?
Hittar de dock inget så får man ju stå för felsökningen där...

Kan ju vara bra att veta för framtiden, personligen lyckas jag sabba telefonerna själv innan tillverkningsfel visar sig tongue Tycker ju en telefon är en slitvara som vad som helst men...



Sök