3025
Sök

Min Saab 9000 turbo skakar när jag gasar!!!

107 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
#1
Försökte med en tråd förrut men fick inga bra svar så jag provar igen!
Finns det någon som är riktigt duktig på saab som kan säga varför den skakar endast när jag trycker på med den!! sad
När jag kör i jämn fart så känns det inte sad!!!

Vad kan det vara?????


// Leffa

Leifa is HERE

4 299 Inlägg
24 september 2008
#2
kolla www.stcs.nu

Där har dom bäst koll på Saab, så där får du nog vettigast svar...


585 Inlägg
24 september 2008
#3
Nu är jag ingen saab specialist. Men på min Mitsubishi Hade jag samma problem. Det visade sig vara en inre drivknuten som var väck..

Skakade som fan i bilen vid gaspådrag och var lungt när man rullade..

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.

Fartglad ;)
128 Inlägg
24 september 2008
#4
Skakar motorn? eller hela bilen?
Drivaxlar och drivknutar är vanligt att dom går..


107 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
#5
Känns mest som hela bilen!
mmm fler som säger att inredrivknutar visar sig på det sättet!

Leifa is HERE

655 Inlägg
28 augusti 2009
#6
Leffa skrev:
Känns mest som hela bilen!
mmm fler som säger att inredrivknutar visar sig på det sättet!

Har samma problem, blev så när ja bytte till sänk sats fjädrar, innan va de inte så:S hela bilen skakar vid gas pådrag:(


7 100 Inlägg
28 augusti 2009
#7
har samma problem ja med en en nyinköpt 900i-88

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Konsult
1 247 Inlägg
28 augusti 2009
#8
Inre drivknutar, dåliga bussningar(kan bete sig roligt då), lätt obalans i däcken, felaktiga hjulinställningar..

Skulle kunna skriva en uppsats men jag skulle satsat mina pengar på inre drivknutar..

/Kim


655 Inlägg
29 augusti 2009
#9
Tagg3N skrev:
Inre drivknutar, dåliga bussningar(kan bete sig roligt då), lätt obalans i däcken, felaktiga hjulinställningar..

Skulle kunna skriva en uppsats men jag skulle satsat mina pengar på inre drivknutar..

/Kim

men för mig som aldrig haft något sånt problem förut, föränn nu när ja bytte fjädrar, så kan ju inte helt plötsligt nån bussning, drivknut eller liknande orsaka detta problemet?


Konsult
1 247 Inlägg
29 augusti 2009
#10
wetese skrev:
Tagg3N skrev:
Inre drivknutar, dåliga bussningar(kan bete sig roligt då), lätt obalans i däcken, felaktiga hjulinställningar..

Skulle kunna skriva en uppsats men jag skulle satsat mina pengar på inre drivknutar..

/Kim

men för mig som aldrig haft något sånt problem förut, föränn nu när ja bytte fjädrar, så kan ju inte helt plötsligt nån bussning, drivknut eller liknande orsaka detta problemet?

När du sänker bilen blir det andra vinklar på drivknutarna och lite annorlunda arbetsområden för bussningarna. Bussningar kan du kolla glapp på, eller ja, likaså inre drivknutar. Det skadar ju aldrig att kolla och borde ju inte ta speciellt lång tid om man är envis.

/Kim


655 Inlägg
29 augusti 2009
#11
Tagg3N skrev:
wetese skrev:
Tagg3N skrev:
Inre drivknutar, dåliga bussningar(kan bete sig roligt då), lätt obalans i däcken, felaktiga hjulinställningar..

Skulle kunna skriva en uppsats men jag skulle satsat mina pengar på inre drivknutar..

/Kim

men för mig som aldrig haft något sånt problem förut, föränn nu när ja bytte fjädrar, så kan ju inte helt plötsligt nån bussning, drivknut eller liknande orsaka detta problemet?

När du sänker bilen blir det andra vinklar på drivknutarna och lite annorlunda arbetsområden för bussningarna. Bussningar kan du kolla glapp på, eller ja, likaså inre drivknutar. Det skadar ju aldrig att kolla och borde ju inte ta speciellt lång tid om man är envis.

/Kim

jo, vet att det blir de, därför ja fick med en distans från speedparts, som ja har höjt upp motorn med.


Konsult
1 247 Inlägg
29 augusti 2009
#12
wetese skrev:
Tagg3N skrev:
wetese skrev:

men för mig som aldrig haft något sånt problem förut, föränn nu när ja bytte fjädrar, så kan ju inte helt plötsligt nån bussning, drivknut eller liknande orsaka detta problemet?

När du sänker bilen blir det andra vinklar på drivknutarna och lite annorlunda arbetsområden för bussningarna. Bussningar kan du kolla glapp på, eller ja, likaså inre drivknutar. Det skadar ju aldrig att kolla och borde ju inte ta speciellt lång tid om man är envis.

/Kim

jo, vet att det blir de, därför ja fick med en distans från speedparts, som ja har höjt upp motorn med.

Ja, motorn har du höjt. men det finns mer bussningar också. Men kolla över allt så ser du snabbt var det glappar..


655 Inlägg
29 augusti 2009
#13
Tagg3N skrev:
wetese skrev:
Tagg3N skrev:

När du sänker bilen blir det andra vinklar på drivknutarna och lite annorlunda arbetsområden för bussningarna. Bussningar kan du kolla glapp på, eller ja, likaså inre drivknutar. Det skadar ju aldrig att kolla och borde ju inte ta speciellt lång tid om man är envis.

/Kim

jo, vet att det blir de, därför ja fick med en distans från speedparts, som ja har höjt upp motorn med.

Ja, motorn har du höjt. men det finns mer bussningar också. Men kolla över allt så ser du snabbt var det glappar..

okej! bara att rycka i grejjerna eller? så känner man om de glappar?


Konsult
1 247 Inlägg
29 augusti 2009
#14
wetese skrev:
Tagg3N skrev:
wetese skrev:

jo, vet att det blir de, därför ja fick med en distans från speedparts, som ja har höjt upp motorn med.

Ja, motorn har du höjt. men det finns mer bussningar också. Men kolla över allt så ser du snabbt var det glappar..

okej! bara att rycka i grejjerna eller? så känner man om de glappar?

Rycka, slita, banka och slå.. Kanske inte så hårt att man slår sönder sakerna men du förstår nog vad jag menar..



Sök