4405
Sök

Bil för Övningskörning?

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
1 augusti 2006
PÅ min körskola fick man köra en Lexus 300ls eller (vad dom nu heter) totalt råtrimmad pga att de var körlärarens privata... Använde den på banracing... Körde den på vinterns med bakhjulsdrift... smile (Råkade) ställa upp den i första korsningen för den var ju grymt lätt på gasen! Han skrattade bara!! smile Så övningskör i Gävle på AnSans!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

laddtrycks beroende
72 Inlägg
1 augusti 2006
har en 142 med 16v turbo motor med rejält skjus i som övningsbil. är min bil. pappa o ja byggt på o så så därför blir de övningsbil
Senast redigerat av volvo_18_tum (1 augusti 2006)

557 Inlägg
1 augusti 2006
Jag köpte en Saab 90 - 85 som övningskörningsil.. Den funkade bra tongue sen när jag tog lappen så köpte jag min S40 2.0 T smile

//Jerry

Fisketokig
2 997 Inlägg
1 augusti 2006
Första jag övningskörde var en ny Nissan Kingcab på E4 mellan hudik-söderhamn.
Inte att rekomendera, särskillt inte när man måste vara äldre än nyss fyllda 16år för att köra lätt lastbil, men kul var det.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Maizer
2 augusti 2006
golfarn_nr1 skrev:
PÅ min körskola fick man köra en Lexus 300ls eller (vad dom nu heter) totalt råtrimmad pga att de var körlärarens privata... Använde den på banracing... Körde den på vinterns med bakhjulsdrift... smile (Råkade) ställa upp den i första korsningen för den var ju grymt lätt på gasen! Han skrattade bara!! smile Så övningskör i Gävle på AnSans!

Jo antagligen.. Seriöst va mycket skitsnack det börjar bli här.

250 Inlägg
2 augusti 2006
KÖrde morsans Fiat Coupe med 360 hästar när ja övningskörde! smile sen när ja skulle köra upp så var det en Volvo S60 2,4 T tror ja o det fick mig att tänka på att aldrig köpa en volvo! tristare bilar får man leta efter! Fy fan vilket skit smile hahaha passar väl 60åriga gubbar med ryggproblem som inte behöver nån effekt under huven smile
Senast redigerat av Impreza_BlackDrake (2 augusti 2006)

41 Inlägg
2 augusti 2006
skaffa inte gammla volvo dom dricker så man blir galen. skaffa någon japanarre eller nåt annat glöm turbo kommer bli höra försäkiringar... skaffa en mini copper:P heh

Volvoskadad
6 017 Inlägg
2 augusti 2006
ZeVeN skrev:
skaffa inte gammla volvo dom dricker så man blir galen. skaffa någon japanarre eller nåt annat glöm turbo kommer bli höra försäkiringar... skaffa en mini copper:P heh

nja en liter milen är väl inte så farligt

Jonas

53 Inlägg
2 augusti 2006
Jag har en Volvo 940 Turbo att övningsköra med.
Den skulle du kunna få köpa om du vill smile Bara att lägga ett bud.

Mvh

48 Inlägg
2 augusti 2006
Vad vill du ha för den då?

Riktpris???

Galning
21 Inlägg
13 augusti 2006
Själv körde jag morsans Mazda 323 -90 som hon hade då, farsans Passat från 98 och sen hans Toyota Avensis från -01 när han bytte. Min mormors Renault Clio -98 med 1,2-litersmotor pratar vi inte om, jag säger satsa på stora motorn på en gång, köra bil med liten motor är ungefär det tråkigaste som finns! wink

Sök