3857
Sök

Baslådan skorrar på baksidan.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
1 september 2009
Varför inte köpa en vettig bas och bygga/köpa en bra låda till den istället? PA basar är gjorda för just det, PA, inte bilar. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

4 074 Inlägg
1 september 2009
2fast4U skrev:
Jensen steget på 600w är det jag har för tillfället. Det klarar att driva det mesta men kanske borde införskaffa ett starkare monosteg senare.

600watt vad? rms? i vilken belastning?
Basen du har är det 8ohms spole på och i 8ohm så ger nog inte steget ut så mycket.
Satsa på en riktig bas i stället för att köpa PA skit från billebro. lägg dom 1699kr du tänkt köpa bas för på en vettig 4ohms bas eller nåt med dubbla 4ohms spolar beroende på vad steget klarar av för last.
Men det är ju bara vad jag tycker...

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

4 074 Inlägg
1 september 2009
ChriZtoffer skrev:
Varför inte köpa en vettig bas och bygga/köpa en bra låda till den istället? PA basar är gjorda för just det, PA, inte bilar. wink

Du hann före!
smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

3 Inlägg
1 september 2009
ta lös basen och kolla så att magneten sitter fast hade ett element som den va lite lös på...

BAAAS SKADAD!! =)
190 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Jag är ute efter ett baselement som kan gå riktigt djupt priset på elemetet bör ligga strax under 2000kr
gärna under 20Hz typ 18 eller 15 Hz hade varit fint smile

Tipsa mig gärna!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
2 september 2009
Ska du driva med ditt nuvarande steg eller har du planer på att byta det? För om du ska köpa bas för 2k så bör du ha ett bra steg också, men om du nu ska ha kvar ditt nuvarande så är det en lättdriven bas som gäller.

Sen så varför ska du ha en bas som kan spela så djupt för? Dom frekvenserna finns sällan eller aldrig med i musik, och du kan inte höra dom heller. En bas som spelar ner till 25Hz räcker helt klart, då får du med i princip allt basljud.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök