3558
Sök

målarfärg på lacken, hur får jag bort det?

671 Inlägg
9 augusti 2006
Trådstartare
Parkerade bilen offentligt i förrgår. När jag skulle åka till jobbet på kvällen ser jag till min fasa att det är svarta prickar på högersidan, stänkt upp över sidorutan och tvärs över taket. Och nej, det är inte "vanlig" skit, det är nått hårtsittande och det enda jag kan tänka på är målarfärg! Helt sjukt att folk gör så...

Men till saken: hur får jag bort det utan att vare sig pengar eller lacken rinner iväg ? hur starka medel vågar man använda (metallic lack på bilen om det gör nån skillnad) ?

PS.Jag prövade lite snabbt med vanlig avfettning men det hände ingenting. Fick bort det på rutan med vanlig isskrapa.DS

Tacksam för hjälp.

Second is the first loser

93 Inlägg
9 augusti 2006
Jag tror du kan använda vanlig t röd. det funkat på alla lacker, skadar inte lacken.  Ytan kan bli lite matt men det är bara på med lite polisch efteråt så blir det bra sen.

// Fredrik

2 652 Inlägg
9 augusti 2006
kohler skrev:
Parkerade bilen offentligt i förrgår. När jag skulle åka till jobbet på kvällen ser jag till min fasa att det är svarta prickar på högersidan, stänkt upp över sidorutan och tvärs över taket. Och nej, det är inte "vanlig" skit, det är nått hårtsittande och det enda jag kan tänka på är målarfärg! Helt sjukt att folk gör så...

Men till saken: hur får jag bort det utan att vare sig pengar eller lacken rinner iväg ? hur starka medel vågar man använda (metallic lack på bilen om det gör nån skillnad) ?

PS.Jag prövade lite snabbt med vanlig avfettning men det hände ingenting. Fick bort det på rutan med vanlig isskrapa.DS

Tacksam för hjälp.

är ingen idee att försöka med avfettning eftersom färgen härdnar . prova med t sprit o poler trasa . sen behövs nästan en polering efter de . om man är noga då

Power by S13
271 Inlägg
9 augusti 2006
Tiner (Förtuning) löser en hel del...

314 Inlägg
9 augusti 2006
Testa med lacknafta... dock utan att "skrubba" lacken...  Jag är målare och sånna olyckor händer hur försiktig man än e....

Honda driver
5 Inlägg
11 augusti 2006
min bil ha blivit målad ett flertal gånger med båtfärg. Det är färg som sitter som f**! Lämnar in bilen för polering hos proffs, och det är borta. brukar ta en dag eller så... men prova ta det med dem som har gjort det, så skall dem stå för kostnaden

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
14 augusti 2006
Prova att polera riktigt hårt med Lackrengöring, det tar ju bort assfalt och allt möjligt.

Sök