3831
Sök

Nån som håller på med jerkbait fiske?

Skaune
1 september 2009
Trådstartare
Har ju tatt upp min gamla hobby i sommras efter nått års uppehåll då den förra utrustningen stals.
Just nu e de bara haspel o met fiske, kastar med wobbler, spinnare o skedrag, och metar med mört efter gädda m.m

Men sjön jag har årskort på e så jäkla full med undervattensvegetation, så vartannat kast nu under sommaren har ju vatt med växter på draget/wobblern när jag tatt upp de. har ju provat flytande wobblers men utan resultat, så nu e jag sugen på o testa jerkbait fisket då jag hoppas att de ska passa gäddan bättre i smaken när vattnet e lite varmare, på hösten försvinner ju växligheten o jag kan återigen gå ner på djupet.

men frågan är nu, kan jerkbait fsiket vara nått o satsa på året runt? och hur effektivt tycker ni de e att jerka??

Hade vatt kul om de finns nån med åsikt o erfarenhet!

Lagerhjon
178 Inlägg
2 september 2009
Har ingen "stor" erfarenhet av jerk. Men det lilla jag har provat så funkar det precis lika bra på höst/vårgäddan som vanligt spinfiske. Om inte bättre. Fan nu vart jag fiskesugen! Får ta å gå igenom den tyngre utrustningen hemma.

-utan 940
1 728 Inlägg
2 september 2009
Handen på hjärtat: Är inte fiske bara en ursäkt för att få komma bort från fruntimren och dricka öl?

Skaune
2 september 2009
Trådstartare
Andreas 940 skrev:
Handen på hjärtat: Är inte fiske bara en ursäkt för att få komma bort från fruntimren och dricka öl?

haha jo lite! men de e så att de e så jäkla skönt o komma bort från allt, sjukt avkopplande att stå vid en lugn insjö en sommarmorgon!

314 Inlägg
2 september 2009
Haha jag håller med ovanstånde, skönt att komma bort.
Men åter till ämnet, Jerk går vår sommar höst för mig, utan tvekan det mest aktiva och roligaste fisket!
Det är ju på den varmaste sommmaren som gäddan lägger sig djupast då den vill slippa värmen.
Och då vette tusan om något drag är mer effektivt än något annat då dom ändå är svinsega..

Testa Jerk nu på höstkanten, går fint med vanligt haspel om man vill även om det är lättare och roligare med multirulle och jerkspö...

Lagerhjon
178 Inlägg
2 september 2009
Andreas 940 skrev:

Ja om det vore så väl att man hade någon att komma undan ifrån wink Fast å andra sidan så är det numera ingen som gnäller när man drar iväg ett par dagar å fiskar big_smile Och öl och vatten är ett Big NoNo!! Ölen kan ju bli utspädd yikes

36 Inlägg
2 september 2009
Kört jerkbait 2 år nu, fiske har aldrig varit så kul smile Roligare hugg, kunna styra sitt bete som man vill. Många drag att välja mellan. Ditt problem med växtlighet löser du med ett topwater bete och du kommer få grymma hugg http://www.youtube.com/watch?v=teUjoCzCp_4.  Fiskar jerkbait från islossning till nästa is, funkar hur bra som helst.

341 Inlägg
2 september 2009
Det fungerar hur bra som helst för mig så länge vattnet är öppet, jag fiskar hellre med jerkbait än med haspel tycker det är en bättre känsla i det roligare att få hugg osv smile

Skaune
2 september 2009
Trådstartare
jag funderar på o köpa lite nybörjar grejjer, en Abu Blue Max rulle och ett Jaxxon jerkspö, nån som har erfarenhet av bluemax rullen? satt idag o intala mig att de var onödigt o jerka, men när alla skriver att de e så roligt vet jag inte om jag kan låta bli?

1 010 Inlägg
3 september 2009
bara hålla med!
Grym känsla att se hela hugget smile

Sök