2590
Sök

Bmw E30 316i sänkning

Dagby
3 september 2009
Trådstartare
#1
Jag har precis bytt fjädrar på min E30 till 40\60 fjädrar men tycker att den är för hög i fram och tänkte därför kapa lite där..

undrar om det är någon som vet hur mycket man kan kapa innan dämparen går i bott?
mvh Dagby

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
3 september 2009
#2
Jag kapade 2 varv på min!
Men mitt tips e ju att du tar ett varv, sänker ner bilen å rullar den fram och tillbaka lite å ser om d behövs mer!!

Dagby
3 september 2009
Trådstartare
#3
kapade du 2 varv på orginal?
men jag vill inte att dämparna ska gå i bott..

Teknik Informatör
371 Inlägg
3 september 2009
#4
har du satt på en 60/40 sänkning och tycker den fortfarande är hög?

BMW E3 it takes one to catch one :)

Dagby
3 september 2009
Trådstartare
#5
E3_Henrik skrev:
har du satt på en 60/40 sänkning och tycker den fortfarande är hög?

ja den är hög i fram sad

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
3 september 2009
#6
Dagby skrev:
kapade du 2 varv på orginal?
men jag vill inte att dämparna ska gå i bott..

Nä d va på sänkningsfjädrarna, Vet dock inte om d e 60 eller 40 sänkning fram på bilen då jag inte monterat fjädrarna själv!
Men mina dämpare går inte i botten!

1 436 Inlägg
3 september 2009
#7
Det är inte så att fjädrarna kommer sätta sig då? (Att de kommer sjunka ihop efter lite körning.)

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Teknik Informatör
371 Inlägg
3 september 2009
#8
jag har sänkt 2 E30 med 60/40 sänkning och kan inte påstå att jag tyckt dem varit höga fram.
har du även bytt dämpare?

BMW E3 it takes one to catch one :)

1 291 Inlägg
3 september 2009
#9
Du får ut och köra lite så fjädern sätter sig ordentligt.
Sitter fjädern rätt i fjädersätena?


.......
2 655 Inlägg
3 september 2009
#10
jag sänkte min e30 88 med en 60/40 sats och de va precis jag tog mej över fartguppen. den blev typ 12cm hög vid framvagnen, skrapade ofta i. lugna dej och kör några mil så sätter sej nog fjädrarna efter ett tag.

1 Inlägg
3 september 2009
#11
Hej,

Sänkte min BMW E30 316i med 60/40 sats dvs dämpare och fjädrar.
Blev som jag förväntade dvs sänkte det som var utlovat.
Fabrikat: Ta-Technix.
OBS! Kapa inte dina sänkfjädrar.....gör rätt = byt.


Dagby
3 september 2009
Trådstartare
#12
Caffe skrev:
Det är inte så att fjädrarna kommer sätta sig då? (Att de kommer sjunka ihop efter lite körning.)

Kan vara så men dom är begagnade så dom borde ju inte ha riktigt all spänst kvar :p

Dagby
3 september 2009
Trådstartare
#13
E3_Henrik skrev:
jag har sänkt 2 E30 med 60/40 sänkning och kan inte påstå att jag tyckt dem varit höga fram.
har du även bytt dämpare?

bara bytt fjädrar..

Dagby
3 september 2009
Trådstartare
#14
MattiasH skrev:
Du får ut och köra lite så fjädern sätter sig ordentligt.
Sitter fjädern rätt i fjädersätena?

Ja fjäder sitter rätt.. kollade en extra gång då jag förmodade att det var det felet...

Dagby
3 september 2009
Trådstartare
#15
jag får väll köra lite mer sen höra av mig om det inte löser sig..
Tack för alla svar smile

Bonntrimmare
620 Inlägg
3 september 2009
#16
det är inte så att du har fått fjädrar till någon av modellerna med 6a i ??? typ 320 323 325 dom motorerna väger ju lite mer wink

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Dagby
3 september 2009
Trådstartare
#17
D_Carlsson skrev:
det är inte så att du har fått fjädrar till någon av modellerna med 6a i ??? typ 320 323 325 dom motorerna väger ju lite mer wink

Det är nog mycket möjligt! sad men då blir det kapen :p


Sök