3415
Sök

B230E går som en påse nötter

32 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
Hejsan, jag hade borta  min födelare på min 740 (B230E och testade på en annan bil. Därefter när satte tillbaka den på min bil så råkade jag förväxla två tändkablar så bilen gick skit och baktände upp i insuget. Efter det kom jag på att tändkablarna satt fel och satte dom som dom ska sitta men nu är bilen helskum. Innan gick den som en klocka, har dubbel kollat ett antal gånger att allt med fördelaren är som det ska. Kan något tagit skada när den baktände?
Har följande symtom: ingen tomgång, vill knappt starta, måste hålla gas för att bilen ska hålla sig igång och då går den skit, gasar jag ytters lite till (inte ens halvgas) så blir det som jag skulle gasa fullt. det blir allt eller inget på gasen. När man kör bilen så går den vettigt så länge man gasar någorlunda men så fort man släpper ner den på lite för låga varv så går den skit och vill dö.

Tacksam för svar

1 800 Inlägg
3 september 2009
Kolla så att slangarna på kallstartsluftsliden sitter som dom ska, vid baktändning kan dessa skjutas loss då dom original saknar klämmor.
Kallstartsluftsliden är den som sitter skruvad i ventilkåpan och som styr "choken".

32 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
Hilmer skrev:
Kolla så att slangarna på kallstartsluftsliden sitter som dom ska, vid baktändning kan dessa skjutas loss då dom original saknar klämmor.
Kallstartsluftsliden är den som sitter skruvad i ventilkåpan och som styr "choken".

Får kolla det då:P, men vad jag kunde se när jag tittade sist så satt allt som de skulle. Fler som har ideer om vad som har gått snett?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
3 september 2009
bälgen under insuget kan ju hoppat av , kan va svårt att se det iblnd så du får känna efter

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
3 september 2009
Ja det verkar ju som om du har skjutit loss en slang eller nått eller kanske insugspackningen.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Sök