Hejsan, Håller på skickar in lite ljud i min bil.. Lyckats få ihop många grejer nästintill gratis!
Kablar och Slutsteget ( mds Dominator Audiophile2 4 kanals ) Plockade jag gratis ur min styvfars skrotfärdiga polo, Han hade ingen lust att slänga in det i vår Lancer endån.
Samt införskaffade jag mig 2 baslådor, och jag visste inte direkt mycket om dem mer än att de borde spela bättre än mina föredetta Jula 10tums basar..
Det är två enkellådor med varsin 12 tummare i, De heter MDS fanatic fsb300 och ligger tydligen på 600 watt styck. har två lådor så det blir ju 1200 tillsammans.
Det är först när jag kommer hem med basarna och kollar ungefär vilket pris dem ligger på jag slår bakåt volter. Ni som är efarna vet säkert var basarna ligger på i andrahands värde, för er som inte vet så var det tydligen en bit över 1000 kr minst
.. Nypris på endast en sådan fanatic bas utan låda kostar 700..
Jag fick 2 lådor för 500 kr. ej sönderspelade eller dylikt, rätt bra klipp vad jag förstått?
Men nu till sak, Jag läste lite på forumet och kom fram till någon tråd de disskuterade lite hurvida wattantal mellan bas och slutsteg spelar roll..
Dem skrev b.l.a att Om du har högre watt antal på basen än steget, kan du rätt enkelt spela sönder basen, Men har du däremot högre watt antal på steget än basen, skulle det visst vara svårare att ta död på basen?
Blev rätt förvirrad av detta då det mest logiska är väl att Ett Slutsteg med för hög Watt enklare skulle slå ihjäl en bas med mindre watt antal.. Men tydligen tvärt om?
Är då min blandning med dessa mds fanatic basarna och Mds dominator steget en mindre bra blandning?
För övrigt vet jag inte ens vad det är för watt antal På steget, googlat i flera kvällar på mitt steg utan resultat..
Så jag ber om er hjälp att hitta det, mds Dominator Audiophile2 heter steget som sagt!
Tacksam för svar och era egna funderingar, Riktig bonus om ni hittar watt antalen på mitt Mds Dominator steg!
Mvh Robban