2744
Sök

Säljråd: Volvo s40

180 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
NU e de såhär att jag ska sälja min s40 och har en fråga som jag tänkte att ni skulle svara på.
Bilen fick en ny koppling förra veckan och jag hade tänkt sälja bilen för runt 15 000kr .
Men nu e de såhär att växellådan också var helt åt helvete så den också måste bytas.
Jag kan fixa en växellåda för 5000kr och en som sätter dit den gratis åt mig.
Men min fråga är: Kommer jag tjäna på om jag köper den lådan och sätter i den å drar upp priset på bilen lite? Eller ska jag dra ner priset till ca 10 000kr å sälja den med defekt låda?

Kom igen nu, var inte blyga. vad hade ni gjort?
Tacksam för svar / MVH
Senast redigerat av s40kungen (3 september 2009)

Muttley
3 september 2009
undrar om du ens får den såld med rasad låda. du ska nog vara glad om du får 15 tusen för den när du bytt lådan. De är inte en direkt så rolig bil.

180 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
Okey så byta låda verkar va de bästa alternativet. Å sen att de inte e rolig bil kan man diskutera, Det har inte alls med min fråga att göra.

385 Inlägg
3 september 2009
Du kan ju testa att sätta ut den på annons som den är nu. Märker du att intresset är svalt så kan du ju alltid byta växellådan och testa igen med ny annons smile

Muttley
3 september 2009
Men de har nog lite med att du inte har någon alls utrustning i s40n som gör den intressant överhuvudtaget att sälja med en kass låda.
Jag hade gett dig 5 tusen för bilen mestadels för lite delar att plocka eller leka med bilen.

319 Inlägg
4 september 2009
tkd_rille skrev:
Men de har nog lite med att du inte har någon alls utrustning i s40n som gör den intressant överhuvudtaget att sälja med en kass låda.
Jag hade gett dig 5 tusen för bilen mestadels för lite delar att plocka eller leka med bilen.

Nu kommer du hit och lägger näsan i blöt, ännu en gång.
Är det så att du alltid ska spela tuff i varenda tråd?

"de har nog lite med att du inte har någon alls utrustning i s40n"

Rättelse: det har nog lite med att du inte alls har någon utrustning i s40n.

Ordning är till för idioter, genier behärskar även kaos.

1 581 Inlägg
4 september 2009
Sälj den för 10 000 som den står 15 000 med fixad låda.
Senast redigerat av Fellow (4 september 2009)

3 259 Inlägg
4 september 2009
Ja att folk orkar sitta o låtsas som att dom vet nåt..

Hur som helst! Är bilen körbar? Låter lådan bara illa eller är den helt kass? i vilket fall som helst(om det är den vita som du har bilder på) så släng ut den för 10.000kr eller högstbjudande! Du får den garanterat såld för nära 10.000kr om den är sjysst förövrigt! En bil med det utseende lockar många unga mekgalningar!

MVH/Jon

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

180 Inlägg
4 september 2009
Trådstartare
Fellow skrev:
Sälj den för 10 000 som den står 15 000 med fixad låda.

Det var nått sånt jag hade tänkt mig, Men blir nog till att fixa lådan. eftersom den e helt slut å de går inte köra alls med bilen, å jag har redan lagt 5000kr på ny koppling.

180 Inlägg
4 september 2009
Trådstartare
JonR skrev:
Ja att folk orkar sitta o låtsas som att dom vet nåt..

Hur som helst! Är bilen körbar? Låter lådan bara illa eller är den helt kass? i vilket fall som helst(om det är den vita som du har bilder på) så släng ut den för 10.000kr eller högstbjudande! Du får den garanterat såld för nära 10.000kr om den är sjysst förövrigt! En bil med det utseende lockar många unga mekgalningar!

MVH/Jon

MVH/Jon

Japp de e den vita bilen.
Den är inte körbar alls nu växellådan är helt slut, men de känns som de borde vara bättre å slänga i en annan låda eftersom jag precis lagt 5000kr på ny koppling också. Men jag tackar för svaret tongue

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
4 september 2009
hmm nånstans mellan 5-8k kan jag tänka mig att du får för den... sålde en 98 2,0 fullservad med fungerande ac och skinn och inga problem med funktion för 15k..

2slow

Muttley
4 september 2009
Autonom skrev:
tkd_rille skrev:

Nu kommer du hit och lägger näsan i blöt, ännu en gång.
Är det så att du alltid ska spela tuff i varenda tråd?

"de har nog lite med att du inte har någon alls utrustning i s40n"

Rättelse: det har nog lite med att du inte alls har någon utrustning i s40n.

Oj smile jag skriver bara vad jag hade gett. Om de var de han frågade men ursäkta mig då suring. Livet är hårt tyvärr.

Finlirare
478 Inlägg
4 september 2009
Fattar inte hur s40 kan stå nästan lika lågt som Volvos 700 serie som är 10-15 år äldre. :S
15k med bytt låda hade jag satsat på.

Sök