3073
Sök

vänster styrd skyline?

4 Inlägg
14 augusti 2006
Trådstartare
Hallå! Finns nissan skyline med vänsterstyrning eller har den bara gjorts med högerstyrning??

TVT Member
377 Inlägg
14 augusti 2006
så vitt jag vet såldes de bara i höger-styrt... men har för mej att det finns nått företag i Dubai som bygger om dem till vänster-styrning

Låt aldrig bilen stå still..
112 Inlägg
14 augusti 2006
Det finns men det är inte org
om du ska ha vänsterstyrt så får du lätta lite mer på plånboken..

tibbe

Var inte FÖR optimistisk, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!

1 854 Inlägg
14 augusti 2006
Kolla http://www.blocket.se/vi/8974696.htm?ca=12_s
Lär va ombygd men vänsterstyrd är den smile

126 Inlägg
14 augusti 2006
isf måste det vara ngt himla fel på den, för att om inte jag är helt ute och cyklar så kostar en sådan konventering X ANTAL TUSEN kronor och 160 tusen för en GT-R är ju billigt för en högerstyrd skyline!
Senast redigerat av eftifo (14 augusti 2006)

Maizer
14 augusti 2006
Den har varit ute jättelänge om jag inte minns fel, var mycket dyrare från början. Tror inte det är nåt större fel på den, mer så att folk är oroliga för att det ska vara det.

126 Inlägg
14 augusti 2006
så kan det nog vara, men endå, riktigt riktigt billigt!

Svindåre
1 433 Inlägg
14 augusti 2006
ganska wierd! nissan e ju japanskt! och där har man ju vänserstyrt! konstigt att dom bygger högerstyrda bilar!

eller är ja ute på en cyckel tur å yrar?

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

Yrkesförare
1 073 Inlägg
14 augusti 2006
ErskPersk skrev:
ganska wierd! nissan e ju japanskt! och där har man ju vänserstyrt! konstigt att dom bygger högerstyrda bilar!

Nja, nu e det faktiskt så att man har högerstyrning i Japan precis som England, Australien mfl.

Maizer
14 augusti 2006
ErskPersk skrev:

De byggdes bara för Japan där de har högerstyrt smile

2 014 Inlägg
15 augusti 2006
Skylines av de modellerna folk i allmänhet tänker på såldes enbart som högerstyrda.

Finns en kille i Finland som konverterar på beställning, en annan snubbe skickade sin bil till USA där den konverterades, och i princip alla andra är konverterade någonstans nere i arabstaterna. Ryktet säger att det även finns en svensk som byggt om en R33 GT-R till vänsterstyrd...

Oftast är det dålig kvalitet på konverteringarna, och därför håller dessa bilar värdet väldigt dåligt trots att det kostar en rätt rejäl slant att bygga om dem. Dessutom brukar de flesta som äger dessa bilar anse att en Skyline mer eller mindre "ska vara" högerstyrd eftersom de är tillverkade så.

Allmänt anses ovan nämnda finska R32 GT-R och ovan nämnda amerikanska R34 GT-R som de enda bilarna med riktigt snygg konvertering.

I Sverige finns i dagsläget troligtvis 3 st vänsterstyrda R33 GT-R och snart troligtvis 1 st vänsterstyrd R34 GT-R (och då menar jag INTE min bil).

En gång för alla... Det är INTE svårt alls att lära sig köra högerstyrt, och det tar inte heller lång tid. Ett hett tips till alla som funderar på att köpa en högerstyrd bil och dessutom har tankar på att konvertera dem, är att först testa att köra högerstyrt.

Diskussionen om högerstyrda JDM-bilar börjar bli smått uttjatad.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

1 723 Inlägg
15 augusti 2006
Alecci skrev:
En gång för alla... Det är INTE svårt alls att lära sig köra högerstyrt, och det tar inte heller lång tid. Ett hett tips till alla som funderar på att köpa en högerstyrd bil och dessutom har tankar på att konvertera dem, är att först testa att köra högerstyrt.

man kan ju öva på en gammal postbil smile

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
15 augusti 2006
Alecci skrev:
Skylines av de modellerna folk i allmänhet tänker på såldes enbart som högerstyrda.

Finns en kille i Finland som konverterar på beställning, en annan snubbe skickade sin bil till USA där den konverterades, och i princip alla andra är konverterade någonstans nere i arabstaterna. Ryktet säger att det även finns en svensk som byggt om en R33 GT-R till vänsterstyrd...

Oftast är det dålig kvalitet på konverteringarna, och därför håller dessa bilar värdet väldigt dåligt trots att det kostar en rätt rejäl slant att bygga om dem. Dessutom brukar de flesta som äger dessa bilar anse att en Skyline mer eller mindre "ska vara" högerstyrd eftersom de är tillverkade så.

Allmänt anses ovan nämnda finska R32 GT-R och ovan nämnda amerikanska R34 GT-R som de enda bilarna med riktigt snygg konvertering.

I Sverige finns i dagsläget troligtvis 3 st vänsterstyrda R33 GT-R och snart troligtvis 1 st vänsterstyrd R34 GT-R (och då menar jag INTE min bil).

Ja vet varken om de lätt eller svårt... men om det nu är så jävla lätt hur kommer det sig då att det finns företag som ägnar sig åt att bygga om dom till vänster styrt.. de fattar jag inte

Mvh.

Bmw osv..

2 014 Inlägg
15 augusti 2006
I vissa länder, bland annat nere i de nämnda arabstaterna så måste bilen vara vänsterstyrd för att de ska få registrera den och köra den lagligt.

Dessutom, om du är multimiljonär så är inte de 50-100K som en konvertering kostar särskilt mycket pengar. Men det är det oftast för oss vanliga dödliga i alla fall...

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

1 723 Inlägg
15 augusti 2006
UseDubbelTurbo skrev:
Ja vet varken om de lätt eller svårt... men om det nu är så jävla lätt hur kommer det sig då att det finns företag som ägnar sig åt att bygga om dom till vänster styrt.. de fattar jag inte

Mvh.

För att folk har för mycket pengar. kan inte tänka mig att omställningen från vänster till högerstyrt kan vara speciellt svårt eller ta långt tid. Skulle vara kul å prova smile

Sök