3511
Sök

Skiljetransformator?

18+
22 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
Hej,

ska koppla in en AUX adapter till orginalstereon i min bil (connects2 box) och vill höja säkerheten ett snäpp innan man kopplar in sin laptop o.s.v.

Vart kan jag hitta en lämplig jordskiljare (skiljetransformator)? Någon som är billigare än minhembio.com's egna för 500 kr mad

Women spend their whole life to find the right man just to tell him everyday that he is wrong -_-

10 287 Inlägg
5 september 2009
500kr låter billigt tycker jag.

Själv kör jag med typ ELFA 56-625-08 när jag skall jordsklija audiosignaler. Med dessa
så vet man att man får bandbredd ner under 20Hz utan en massa dist.

Skall du ha bra analoga prestanda i en ljudtransformator så kostar det. Det är inte enklet att tillverka sådana djur.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

18+
22 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
Jag sökte lite på Ebay och fann flera modeller. De heter "Ground Loop Isolator" eller som andra säger "Noise filter".  Dom kostar väsentligt mycket billigare, och det finns en rätt bra chans att de inte är kvalitetsmässigt lika bra som de från minhembio. Men ska iaf prova, sen om den funkar som den ska och uppfyller sina funktioner så har jag vunnit 400 kr på affären. tongue .. Är dock fortfarande skeptisk!

Skickar med en länk: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi … 0213561197

Jag återkommer med recension efter installationen smile

[EDIT] Såg att Elfa sålde en motsvarande produkt, Audiotransformator FGA-40. Och för ett hyggligt pris. Synd att jag inte hann hitta den innan jag beställde den andra från hong kong tongue
Senast redigerat av DEMHA (5 september 2009)

Women spend their whole life to find the right man just to tell him everyday that he is wrong -_-

216 Inlägg
6 september 2009
vad ska ni med sånt till sorry för jag frågar

10 287 Inlägg
6 september 2009
Två anledningar - slippa vandrande / störande jordströmmar och skapa så kallad Common Mode dämpning (CMR).

/Göran

peterholm skrev:
vad ska ni med sånt till sorry för jag frågar

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök