Onlyrobin & Scuderia_Lusso:
Varför kommer ni med personliga påhopp så fort någon har kritik?
Det är INGEN som sagt något elak till er, utan vi är ett antal personer som kritiserat bygget.
Jag anser inte att detta bygge är extremt på något sätt. Det är lika extremt som att byta motor i en volvo om man ser till vad som är gjort.
Att montera motorn kräver fästen, det gör det oavsett motor.
Karossen är i glasfiber, titta på båtägare eller bilstereobyggare - glasfiber är inte extremt.
Effekt/vikt: En 100cc gokart med förare väger ca 140kg och har 30hk och de är rundningsmärken för en superkart. Med 215kg inkl. förare innebär det ca 130-140kg kart (räknat på genomsnittsmannen). Detta utan alla förstärkningar och med lättare motor. Att då säga 250kg är inte att ta i. 110hk på 250kg ger under 0.5hk/kg. Vad är extremt med det?
Viktfördelningen: Har du lyckats på 30% per bakhjul och 20% per framhjul så gratulerar jag. Sitter du dessutom bekvämt har du lyckats med samma sak som 90% av alla knattar som kör gokart.
Men om detta bygge nu blev så extremt i prestanda som det sas från start, varför har vi då inte fått accelerationstider som motbevisar det vi säger? Varför läggs inte filmerna med hur handlingen är ut? Någon som pratar? - ta bort ljudet, ladda hem Garagetsången (den var laglig sist jag kollade) och använd den. För de filmer som visats hade gått att göra med en 13åring i en 85cc mini-kart.
Jag har sagt det flera gånger tidigare, jag tycker det är ett roligt projekt, men det finns inget extremt i mina ögon. MEN jag vill gärna se att jag har fel. Om ni visar ett klipp där karten går på bakhjulen och når 200km/h på 3sekunder skulle alla vara glada för resultatet.
Annars kan man bygga den extremaste F1-bilen, sätta i 1500hk ur en kompressorbigblock, förstärka (lägga till vikt) en del och bli ifrånkörd på alla sätt. Det är tyvärr att jämföra med detta.