3120
Sök

Tillverka egen packning till spjällhus, vilket material?

127 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
Hejsan

Jag ska tillverka en egen packning till ett spjällhus och undrar vad jag ska använda. Ska man klippa ut en egen packning eller ska man använda sånt klet? Vilket material ska man ha om man klipper ut en egen?

Tack på förhand
Ola

Bilmekaniker
274 Inlägg
8 september 2009
jaf skulle rekomendera packning på burk/tub... finns rikitigt bra sånna

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Mercedes-Benz
///AMG
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

654 Inlägg
8 september 2009
Ordentlig packning på tub torde funka då undertrycket inte är sky högt i spjälhuset.

Smålänning
7 883 Inlägg
8 september 2009
Packningspapper smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

xcOOb
388 Inlägg
8 september 2009
locktite har mycket bra grejor.. annars packningspapper

Forummoderator
9 299 Inlägg
8 september 2009
Jag tycker inte du ska använda packning på tub bara, däremot i kombination med en papperspackning. Eller varför inte teflon eller polyetylen, så får du spjällhuset rejält isolerat från insuget. Jag gör spjällhuspackningar i polyetylen men tyvärr inte till Audi.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

127 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
Ok, får se vad jag hittar på smile Det finns även packning i kork men det kanske jag inte ska använda.

Forummoderator
9 299 Inlägg
8 september 2009
Nitzer skrev:
Ok, får se vad jag hittar på smile Det finns även packning i kork men det kanske jag inte ska använda.

Nej inte till spjällhuset, papper eller "plast".

Trafikledare
563 Inlägg
8 september 2009
Jag hittade ett väldigt bra packningsmaterial på Sohlbergs i stan här nere... Vet inte vad du har där uppe som har liknande sortiment. Koncernern heter Momentum..

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
8 september 2009
Mjölkpaket smile

Har funkat i massvis med år så varför inte nu

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Forummoderator
9 299 Inlägg
8 september 2009
Melin skrev:
Jag hittade ett väldigt bra packningsmaterial på Sohlbergs i stan här nere... Vet inte vad du har där uppe som har liknande sortiment. Koncernern heter Momentum..

Menar du vad jag använder? Importerar såklart då det blir billigast. Jag har valt ut en polyetylenkolkedja som tål ca 130-140grader. Regeln är att ju högre temp materialet klarar desto sämre isolerar det. Det gäller att hitta en gyllene medelväg. "Min" polyetylenkedja har hög densitet och är samma som Hondata använder som klarar värmen från topplocket men ändå isolerar maximalt.
Din packning kommer för övrigt fram senast torsdag. cool

Sök