25C? Kopplingen och kompressorn blir varmare därför ökar spelet när det är slitet. Det smala röret ska vara ljummet och det grova ska vara kallt när allt går och det fungerar som det ska. Fyllde dom på ny gas? Är ACn likadan nu som den va innan shimsningen? Det gäller att felsöka systemet när felet finns där.
Det bästa skulle va om du kunde mäta hög- och lågtryckssidan så man vet vad du har för tryck.
Du har säkert elfläkt på den bilen, kolla så fläkten ökar när du slår på ACn.
Kompressorn komprimerar gasen och då stiger den i temp och tryck och pumpas vidare till kondensorn som kyler den något (kondensorn ser nästan ut som en kylare och sitter framför kylaren) vidare till en expansionsventil eller ett venturirör (ända dit är det ett smalt rör) expansionsventilen brukar sitta i torpedväggen och efter den kommer förångaren(evapuratorn, typ som en kylare) där sjunker trycket och det blir kallt, sen genom expansionsventilens utgång in i ett grövre rör och till sugsidan på kompressorn. Torkfiltret brukar sitta på lågtryckssidan innan kompressorn men kan sitta på högtryckssidan med. Friskluften dras igenom förångaren och kyls, därför blir det kallt. Sen är det lite givare och andra mojänger som sitter på eller i samband med ACn.
Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!