30 januari 2009
Trådstartare
Tröttnade på buisness stereon som satt i så det fick bli en sjysst pioneer....
Det började med att jag köpte enheten monterade in den fungerade fint, köpte även till rattstyrning för att det skulle vara funktion i ratten! Fungerade hur bra som helst, därefter fortsatte bygget med body kit:et och avgassystemet ( se under projekt ) vi kopplade loss batteriet då vi skulle svetsa
när allting var klart kopplade vi tillbaka batteriet och allting var super, fram tills vi såg att stereon inte startade när vi vred om nyckeln...
trodde först att enheten hade strejkat eller blivit bränd, tog ut den kollade säkringen bak på den fungerar prima, bytte även den för säkerhetsskull, kollade säkringarna i handsfacket och dessa var hela, provade även att montera den i andra bilen och där gick den igång.
för att felsöka vidare satt jag tillbaka buisness stereon och nu funkar inte denna heller, det enda som händer är att "code/larm" lampan den lilla röda dioden börjar blinka, men även denna går inte att starta, så vad kan ha hänt? blir inte klok på det alls, och ni förstår nog hur illa det är att köra bilen utan ljud...
vad är det jag missar? vad kan jag kolla vidare på?
tacksam för all hjälp jag kan få !
mvh / Z
{ R32 speed...wonderful ! }