3013
Sök

Bmw e46 cab- problem med att få igång stereon

30 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
Tröttnade på buisness stereon som satt i så det fick bli en sjysst pioneer....

Det började med att jag köpte enheten monterade in den fungerade fint, köpte även till rattstyrning för att det skulle vara funktion i ratten! Fungerade hur bra som helst, därefter fortsatte bygget med body kit:et och avgassystemet ( se under projekt ) vi kopplade loss batteriet då vi skulle svetsa
när allting var klart kopplade vi tillbaka batteriet och allting var super, fram tills vi såg att stereon inte startade när vi vred om nyckeln...
trodde först att enheten hade strejkat eller blivit bränd, tog ut den kollade säkringen bak på den fungerar prima, bytte även den för säkerhetsskull, kollade säkringarna i handsfacket och dessa var hela, provade även att montera den i andra bilen och där gick den igång.

för att felsöka vidare satt jag tillbaka buisness stereon och nu funkar inte denna heller, det enda som händer är att "code/larm" lampan den lilla röda dioden börjar blinka, men även denna går inte att starta, så vad kan ha hänt? blir inte klok på det alls, och ni förstår nog hur illa det är att köra bilen utan ljud...

vad är det jag missar? vad kan jag kolla vidare på?

tacksam för all hjälp jag kan få !

mvh / Z

{ R32 speed...wonderful ! }

30 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
ingen som kan tänka sig var felet ligger?

30 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
hej!

ja allting annat fungerar, bara stereon som inte går igång! hel skumt och väldigt irriterande då ja inte vet hur jag ska lösa det... sad

Saab älskare!
4 597 Inlägg
1 februari 2009
Det hjälper nog om man får veta vilken stereo du har, men de verkar väldigt skummt fel! Det finns ingen annan säkring på + kabel eller så? Kanske ringa o fråga BMW? Dom har lite väl mycket elektronik i sina bilar tongue Kan bara önska dig lycka till! smile

Mvh Patrik

30 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
det är en pioneer deh-6000ub kollat alla säkringar men fungerar inte riktigt frustrerande blir helt koko av att inte ha musik när jag kör ! någon som kanske kommit på vad det kan vara?

Yellow bug!
1 640 Inlägg
1 februari 2009
Prövat stereon i en annan bil? För att utesluta fel på enheten?

Har du tillgång till testlampa alt. multimeter så kan du ju mäta i iso-kontakten om det ens kommer ström fram till stereon. Kollat bilens "interna" säkring/-ar för stereo?

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Diamond
540 Inlägg
1 februari 2009
kan funka om du byter  röd och gul kabel, brukar funka när jag gör så om jag byter stereon från golfen till audin lr liknande...

I'm Rick James Bitch!

30 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
okej tack ska ni ha alla skall kolla vidare på detta imorgon
stereon är testad i annan bil och fungerar korrekt, alltså det här med tändningsplus blir att undersöka imorgon, vad gör man? drar man en ny sladd med ström i?varifrån? och bara skarva om strömkabeln från stereon?

30 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
har en 03a usa importerad går det inte att ta ström någonstans i närheten där bak?

30 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
okej skulle du kunna kort beskriva hur jag ska gå tillväga? är inte så jätte haj på detta, men har kopplat dvd och ljudbygge tidigare så helt ute o cyklar e jag inte men detta var extremt illa =/

30 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
tackar för all hjälp ,swedenrockers tummen upp! visade sig att en säkring hade "trillat ut" och att det saknades jord i original kontakten där man kopplar till iso kablaget.

mycket tack! nu fortsätter bygget för fullt! smile

2 Inlägg
12 september 2009
Har precis fått samma problem med min e46a. Kopplade ur batteriet och nu är cdväxlare och stereo död. Den lilla röda lampan blinkar så måste vara samma fel som på din? Vilken säkring hade "trillat ut" ? tacksam för svar!

Sök