hej jag har en volvo v40 1.8 se. årsm -97 gått 18000. när en vänn använde min bil häromdagen så började oljelampan och kyllarvätskelampan lysa på samma gång. de stannade. fyllde på olja och vatten, men vattnet gick rakt igenom.
hörde att det kan vara topplockspackningen som gått.... just det att både olje nivån och kylarvattnet blitt lågg samtidigt... eller kan det bara vara hål i kylaren/slang och olje nivån en slump...
har själv inte kunnat kolla på bilen, min vän lämnade den i göteborg eftersom hon inte vågade köra den den...
Okej och om det är missfärgad vit olja så är det alltså topplockspackningen som är dålig... kanske en dum fråga men... hur farligt är det att starta bilen och köra den... den står som sagt i göteborg... antar själv att det är väldigt dumt...
har pratat med en bilmekaniker idag han sa att det inte var topplockspakningen, eftersom vattnet hade runnit rakt igenom ut på gatan när hon försökte fylla på.... antingen är det en vanlig läcka eller så är det vatten pumpen...
har pratat med en bilmekaniker idag han sa att det inte var topplockspakningen, eftersom vattnet hade runnit rakt igenom ut på gatan när hon försökte fylla på.... antingen är det en vanlig läcka eller så är det vatten pumpen...