3878
Sök

Körkort

4 Inlägg
12 september 2009
Trådstartare
Tjena! Jag har sedan Maj, då jag tog en teorikurs och hade ständigt körlektioner på körskola jobbat med att försöka ta körkort.. Dock så blev mitt intresse allt svagare med att ta körkort tills jag tog min 10e lektion på körskola och läraren sa; "Ja. Du får nog ta en 15-20 lektioner till innan halkan"... Jag kör bra, jag klarar alla moment felfritt, Men på nästa lektion så gjorde vi samma moment ännu en gång och så klart klarade jag övningen ännu en gång... Under sommaren så tog jag en liten paus från körskolan då jag nu har kommit på att dem är idioter och vill suga ut mig på pengar....... I början på veckan bestämde jag att jag får se till att lösa detta själv, Jag ringde och bokade halkan (Privat) och även en uppkörning och teoriprov som jag skall i slutet utav oktober.....

Jag tänkte höra med er om ni har några tips på hur man skall plugga teori? - Jag jobbar emellan åt i Bonniers trafikskola 2009. Och började läsa boken idag (Som vi gick igenom på teorikursen i Maj).... Jag är nu på sida 80 och det är ungefär 250 sidor....

Det känns som om att vissa saker går in, och vissa gör det inte.... Jag har gjort en del tester på internet, bland annat str's hemsida.... Får fullpott på deras gratisprov (Kanske inte så konstigt eftersom vid ett tillfälle satt jag någon timma och pluggade in alla svar på frågorna)......

Men idag när jag testade bonniers trafikskola's prov så fick jag väl runt 34 rätt utav 70, vilket är skit illa.....

Jag har även ett mål att läsa runt 80-100 sidor varje dag tills teoriprovet, Då lär jag har läst ut boken ett antal ggr..... Finns det möjlighet att klara provet då?

TIPS?
Senast redigerat av nalin (12 september 2009)

1 587 Inlägg
12 september 2009
Använd TEO 2009, de gjorde jag, och du gör en massa prov genom de, sen de du hade fel på de kommer komma upp i programmet då vilka sidor du ska läsa på för att lära dina fel tongue rätt lätt men man tröttnar på de, ja som alla andra program tongue hehe

4 Inlägg
12 september 2009
Trådstartare
Skall kika på det... Men har hört att det är liknande bonniers trafikskola?

svetsare
70 Inlägg
12 september 2009
jag klarade mig med boken.. läste igenom den 1 första gång. o nästa gång ja läste igenom den strök ja under sånt ja tyckte verka viktigt.. sen läste ja bara på dom understrykna sakerna..

funka för mig.. lycka till

4 Inlägg
12 september 2009
Trådstartare
rcr skrev:
jag klarade mig med boken.. läste igenom den 1 första gång. o nästa gång ja läste igenom den strök ja under sånt ja tyckte verka viktigt.. sen läste ja bara på dom understrykna sakerna..

funka för mig.. lycka till

I will try it man.... Tack för tipset!.... Fler tips gubbar? Pallar inte big_smile

Bildelsskruvare
255 Inlägg
12 september 2009
Ja hade Bonniers cd, tyckte dom mest va intresserad av att visa sin fina grafik me den. Köpte STC´s istället, MYCKET bättre. (Plus att ja fick inloggning till körskolans prover för att hanklara provet å hade 50 frågeomgånger kvar)
Klarade JAG det, LOVAR jag att DU klarar det. Jag HATAR teori !!!
Men ja gav mej jävlar på de å gjorde mest bara frågorna på cd´n å internet. Hatar böcker så dom slog ja mest å bara nån enstaka gång. (Har kvar STC- skivan om du e intresserad)

My life, My mess

217 Inlägg
12 september 2009
ta en teoriprøve på nettet, se hva som blir fel, du behøver jo ikke lese om det du kan, men fokuser på elementene du er usikker på

KTH Ingenjör;)
391 Inlägg
12 september 2009
Tips för hur du ska plugga på boken. om du läser 80sidor om dan. ora dig verkligen inte ifall allt inte går in! läs igenom boken lite slarvligt 1-2 ggr. sen tar du och läser varje avsnitt för sig. tills det sitter istället för att försöka ta in allt på en gång... sen repeterar du allt innan provet liksom... Det funkar bättre för mig när ja pluggar till grejjer i skolan iaf. Men alla är olika!
DOCK tyckte jag VV provet va mycket svårare än TEO2009 som jag lekte igenom med 100% rätt gång på gång(avnände inte teo till att plugga bara testa min kunskaper...)

Fick 58/65 på vv provet då och svårast där tyckte jag var att tolka bilder och frågor...

Lycka till!

//Danne

Four rings to rule them all!

4 Inlägg
12 september 2009
Trådstartare
Bilgalningen skrev:
Ja hade Bonniers cd, tyckte dom mest va intresserad av att visa sin fina grafik me den. Köpte STC´s istället, MYCKET bättre. (Plus att ja fick inloggning till körskolans prover för att hanklara provet å hade 50 frågeomgånger kvar)
Klarade JAG det, LOVAR jag att DU klarar det. Jag HATAR teori !!!
Men ja gav mej jävlar på de å gjorde mest bara frågorna på cd´n å internet. Hatar böcker så dom slog ja mest å bara nån enstaka gång. (Har kvar STC- skivan om du e intresserad)

Vad är STC för något? Aldrig hört talas om?... big_smile

9 108 Inlägg
13 september 2009
Låser med hänvisning till rubriksanvisningarna och sökfunktionen (ämnet har varit uppe många gånger).

Sök