3353
Sök

Blire fint ljud ifall jag tar bort ena ljuddämparen på 3" systemet på s4an?

95 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
Hejsan, har ett öppet filter och 3" avgassystem från katt på 300hk, tror ni det blir för högt ljud ifall jag tar bort ena dämparen efter katt, eller tror ni det blir skönt ljud, på min audi s4a?

Smakar det så kostar det!

402 Inlägg
13 september 2009
wedmark skrev:
Hejsan, har ett öppet filter och 3" avgassystem från katt på 300hk, tror ni det blir för högt ljud ifall jag tar bort ena dämparen efter katt, eller tror ni det blir skönt ljud, på min audi s4a?

Det blir säkert ett skönt ljud, men kan bli lite "mullrigt" inne i kupen när du kör "normala"
långsträckor i landsvägsfart. Har ju likvärdig maskin i min bil, och körde med en dämpare
efter katten, men tyckte de blev jobbigt i längden, så jag klämde dit en liten dämpare till
då blev de lagom behagligt inne i bilen tyckte jag. Det låter förvisso maffigt utanför bilen
med en dämpare när man "öser på"!tongue

95 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
aa, jo kan förstå det big_smile ska se hur de blir, hoppas det inte låter för mkt i kupen!

Smakar det så kostar det!

402 Inlägg
13 september 2009
jt-tuning har nån ny grej man kan sätta i ändröret som bara öppnar när man ger på
ordentligt och sen "stänger till" när man kör lugnt så det inte dånar vid lägre varv.
Kanske kan va nåt?hmm

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
13 september 2009
Pinnenpabacken skrev:
jt-tuning har nån ny grej man kan sätta i ändröret som bara öppnar när man ger på
ordentligt och sen "stänger till" när man kör lugnt så det inte dånar vid lägre varv.
Kanske kan va nåt?hmm

Låter ju praktiskt, helt klart!
Men man undrar ju hur tomgången låter, Ford Fiesta 1.1 med 1" ärtrör?
Undrar ju med hur Spool-tiden blir på turbon? Kommer den spinna igång iaf eller kommer den börja bygga mottryck och sen öppna?

Sök