13 september 2009
Trådstartare
Hej på er!
Mitt ljudsystem har börjat krångla, har en optima red top och 50mm2 kablar till en 1F konding.
Slutstegen är ett DLS cad11 och ett DLS CA41. Till ca41an har jag kopplat på 2 kanaler pga kontakt fel vid rca ingången på en kanal så därför används bara 2. Resistansen på de kanalerna är 2 ohm. Till CAD11an har jag en bas inkopplad i 1ohm så som det skall vara för att kunna användas enlit bruksanvisningen. Borde inte vara nåt problem där att nåt inte är för lågt ohm.
Problemet är att ibland när jar spelar så försvinner strömmen ur hela bilen för en stund. Allt bara slocknar. Bilen belysning, fläkten, stereon och CA41an dör, men basen spelar, visserligen sämre men iaf. Har kollat upp strömmen och min konding visar 11,2volt vid djupa basgångar. Men då spelar allt endå som normalt. Men sen mittiallt så kan hela systemet slockna, stereon stänger av sig och allt krånglar. Någon som har nåt förslag på vad felet kan bero på? Har 50mm2 kablar mellan generatorn och akkun och 50mm2 till jord från akkun. Alla kontakter kollade. Har själv funderat på om det kan vara någon högtalare som börjar vara nära att gå sönder och på nåt vis kortsluta? Det tycks nämligen fungera bättre om bara basen är inkopplad.
Tacksam för svar. Marcus
If it aint rubbing, it aint dubbing:)