2374
Sök

Volvo 245 b230e startar inte när den är varm

21 761 Inlägg
9 mars 2009
#21
Är du absolut 1000% säker på att kamremmen står rätt (egentligen alla drev i förhållande till varandra)?

Motorn ska inte behöva ha 25-30 graders tändning för att fungera, absolut inte. smile

43 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
#22
Drönirettab skrev:
Är du absolut 1000% säker på att kamremmen står rätt (egentligen alla drev i förhållande till varandra)?

Motorn ska inte behöva ha 25-30 graders tändning för att fungera, absolut inte. smile

jag är 20000000000000000 % säker om inte mer, den är helt rätt.

Men kan det vara så att den får fel insprutningstider? är det ens möjligt?


825 Inlägg
15 mars 2009
#23
Det finns inte många B23 , B230F B230E som startar bra varma , dom ska ofta stå och nöta länge , om man har tur så startar dom . Dom är inte bygdda för att startas varma , dom räknade väl med att motorn skulle hinna kylas ner mellan starterna men så är inte alltid fallet . Detta är ett klassiskt Volvo fel på 240 , 740 940

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

1 Inlägg
17 mars 2009
#24
Jag har precis samma problem med min 740 mä b230f, den dör på låga varv, och går sen inte att starta. Så problemet borde vell då vara att den dör, nån som vet nått vanligt fel??

Yrkeschaufför
168 Inlägg
18 mars 2009
#25
Rätt motstånd i tändkablarna? KOLLA det! Även om du får gnista så kan du ha fel ohm i en el flera!

OVERBOOSTED
852 Inlägg
26 mars 2009
#26
petter090 skrev:
rossboss skrev:
jepp det är oftast därför dom ger sig för reläna brukar bli varma och ärja fast det är som en vipp arm i dom och jag hade samma problem när jag var på norrlands vägar och fick motorstopp mitt i natten på vintern sad då bygla jag relät och dö höll den hela vägen hem men då går ju pumpen i ett

Okej! Nu kan jag meddela att det inte är bränslerelät. Jag bytte det nyss och det var ingen skillnad. Men nu har jag tätat lite vakumslangarna till insuget, Den går bättre nu! Men den är segstartad när den är varm! Jag började mixtra med tändningen och när jag ställde tändningen på 25-30 grader över ÖD så går den mycket bättre på låga varv. Hur kan det komma sig när det ska vara 10 grader? Kammen har inte hoppat den står rätt. Om jag ställer tändningen på 10 grader så går den INTE att hålla vid liv under 1200 rpm, och den blir nästan omöjlig att starta.

jag är 100% säker på att det är bränslepumpen i tanken .jag har en volvo 244 81- b230e som dör och det är bränslepumpen i tanken som är slut ,för om jag har mindre än 10 liter så dör den ibland och den är skit svår att starta ,så ficksa en bränslepump så ska det gå bra sen. big_smile annars är det nått virus i den tongue

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

39 Inlägg
15 september 2009
#27
Hej har du hittat något fel? Har nämligen samma fel på min bil men inte lyckats hitta felet..


Sök