3229
Sök

Högerstyrt... svårt att lära sig?

Fri fart för ett fritt folk!
14 223 Inlägg
16 september 2009
MIG1408 skrev:
Mortalis skrev:
MIG1408 skrev:
Krångligast verkar ju vara omkörningarna, så kan ju köpa en sån "backkamera" och sätta längst fram brevid dimljuset eller nånstas diskret, kopplat till en dvdskärm tongue

Klarar du inte att göra filbyten till höger i en vänsterstyrd bil utan att smälla in i någon heller?
Fan titta i speglarna och döda vinkeln och använd den högre pedalen

vem fan har sagt något om mig, om du kollar så är alla mina bilar vänsterstyrda, jag har inte problem med något jävla filbyte, jag sa att de verkar som att de svårASTE i en högerstyrd är omkörningarna.. de kanske är lätt, men ändå det svåraste..  och de med backkameran, herregud.. jag va mest ironisk? :S

det är som sagt en jäkla skillnad och byta fil och göra omkörningar

var med om en riktig otäck grej när polarn och jag var påväg hem efter han köpt en fd postbil (golf)

vi låg på så mycket bilarna gick för
och efter en stund kommer vi i kapp en lastbil
han går ut på omkörning och mitt under omkörningen så fick bilen framför lastbilen för sig att göra en vänstersväng

jag såg detta i god tid men det gjorde inte polaren pga han satt på andra sidan
var helt säker på att det skulle toksmälla var nog inte mer än 1cm mellan speglarna och bilen och lastbilen smile

det är en stor nackdel med att sitta på fel sida för man ser inte alltid vad som ligger där framme utan bara att det är fritt i mötande fältet men inte vad som händer framför lastbilen förens man har börjat köra om

Kör fort så hinner inget hända...

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
16 september 2009
Mortalis skrev:
MIG1408 skrev:
Krångligast verkar ju vara omkörningarna, så kan ju köpa en sån "backkamera" och sätta längst fram brevid dimljuset eller nånstas diskret, kopplat till en dvdskärm tongue

Klarar du inte att göra filbyten till höger i en vänsterstyrd bil utan att smälla in i någon heller?
Fan titta i speglarna och döda vinkeln och använd den högre pedalen

hur ofta möter du någon i 50+ km/h när du gör ett filbyte till höger?

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

124 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
good_year skrev:
skaffa flickvän som alltid kan åka med och säga om det är fritt

Måste nog säga att jag gillade denna lösningen mest smile

475 Inlägg
16 september 2009
Växla lär man sig på 10 sec....
men jag hade TOK problem första veckan med att lära sig att blinkers sitter på fel sida...AARGHHH
står man vid korsnngen.. och ser vindrute torkarna börja snurra...

ANG omgkörning  du köper en snabb bil. varför inte utnyttja det?
ligg inte 2-5meter bakom lastbilen... lägg dig LÅNGT bakom den.. så kan du see om du får möte när du svänger ut.. är det fritt.. GASA!.. du sparar kanske 0.2sec på att slicka honom i baken tongue

klart fördel när man ska parkera.. bara öppna dörren så ser man hur långt man har till kanten.. plus man behöver inte kolla i speglar om bilar kommer!.

du kommer ibörja ligga långt till vänster i körbanan.. detta är bara en vanesak..

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

3 259 Inlägg
16 september 2009
Åker högerstyrd golf -01 och det är ju hur soft som helst!smile Knalla rakt ut på trottoaren och en dröm att fickparkera!smile Dock automat o alla spakar på rätt ställe! Man vänjer sig otroligt fort!

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Sök