3358
Sök

Streetrace i Umeå

1 353 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5786571.ab

Hur fan tänker polisen här egentligen?

Dom vet att det är streetrace där och dom vet att bilarna kör fort..

Hur dum i huvudet är man inte då om man kör i mötande riktning, på fel sida av E4'an dessutom på en MC?

och sen anhålla föraren misstänkt för mordförsök..

och dessutom så har Aftonbladet redigerat filmklippet till polisen fördel, och polisen har inte ens Blåljusen på när han möter bilarna.
han slår på dom efteråt.
Senast redigerat av Batta (17 september 2009)

There's no replacement for displacement

59 Inlägg
17 september 2009
Tycker vi ska vända på frågan:
Hur dum i huvudet är man om man kör streetrace på allmän väg!!??

försvarar inte polisens beteende på nåt sätt! Var bara en jäkla tur att ingen blev skadad!

1 353 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
Groban skrev:

försvarar inte polisens beteende på nåt sätt! Var bara en jäkla tur att ingen blev skadad!

Ja, jag håller med där.
försvarar inte förarna som kör heller, men, att anhålla nån för mordförsök för det är lite väl grovt.

Grov vårdslöshet i trafik är väl rätt lämpligt, men inte mordförsök

59 Inlägg
17 september 2009
Batta skrev:
Groban skrev:

Ja, jag håller med där.
försvarar inte förarna som kör heller, men, att anhålla nån för mordförsök för det är lite väl grovt.

Håller med!
Låter som dem tog i lite väl hårt, var knappast det som föraren till bilen avsåg..

julgran
214 Inlägg
17 september 2009
Batta skrev:
Groban skrev:

Ja, jag håller med där.

Vårdlöshet för polisen ja, köra i felriktkning på E4an utan blåljus.. Folk kunde ju kommit till skada. jävla idot

Intresseklubben
673 Inlägg
17 september 2009
Det som är grejen med detta kanske att göra på en motorväg = allmän väg.

+ Som vi ser och med erfarenheter så finns det ju inga bilar ute förutom dom 2 som racear.. så med andra ord inga kan bli skadade förutom förarna..

Mordförsök på polisen? detta är pinsamt.. Rättare sagt polisen som borde åka dit för tjänstefel, dom har ingen rätt att köra mot strömmen.. han kunde lika väl stått in till kanten och blinkat, och tagit han för vårdslöshet i trafik.. men kör han emot bilen får han skylla sig själv..

Blir så trött på polisen att dom ska lägga sig i, håll er till stan istället och stoppa bråk, våldtäckt etc.. Och till poliserna i göteborg, håll koll på ungdomarna istället för jaga bilar.. stoppa bränderna och skadegörelserna..

tack för mig, over and out
Senast redigerat av IMPRAZERN (17 september 2009)

/Mvh Andreas

vw in my heart!
161 Inlägg
17 september 2009
jag va där och om ni har kollat på film klippet så kommer polisen på avtags vägen som e ca 150 meter från där dom starta så när starten går är inte polisen ute på e4,an men 2 sek senare e han mittt i vägen klart som fan inte föraren ser han när han har hjälp pulsen hög och enda i huve är att vinna acet utan att åka dit eller göra någon illa.

just den polis mannen gjorde mycke konstigt den kvällen körde många gånger på fel sida vägen och skrek åt folk som bara stog vid sidan av vägen( inte e4,an) där det inte ens va något race eller race på g utan bara stog och pratade!

tycker polisen gjorde helt fel.

sen att de va street race som är förbjudet så visst birka nere i söder da?? är inte de skanda? eller?
vi här i umeå har 30 mil till närmaste motor bana om man inte vill köra folkrace klart det blir street race lite nu och då!

VW Passat 1,8T -00
vw bubbla 1500 113 lim -67

Cupra_
17 september 2009
IMPRAZERN skrev:
Det som är grejen med detta kanske att göra på en motorväg = allmän väg.

+ Som vi ser och med erfarenheter så finns det ju inga bilar ute förutom dom 2 som racear.. så med andra ord inga kan bli skadade förutom förarna..

Mordförsök på polisen? detta är pinsamt.. Rättare sagt polisen som borde åka dit för tjänstefel, dom har ingen rätt att köra mot strömmen.. han kunde lika väl stått in till kanten och blinkat, och tagit han för vårdslöshet i trafik.. men kör han emot bilen får han skylla sig själv..

Blir så trött på polisen att dom ska lägga sig i, håll er till stan istället och stoppa bråk, våldtäckt etc.. Och till poliserna i göteborg, håll koll på ungdomarna istället för jaga bilar.. stoppa bränderna och skadegörelserna..

tack för mig, over and out

Håller med! Troligtvis lär väl den gripne bli släppt i vilket fall.. Hur fan ska polisen/åklagaren kunna bevisa uppsåt utan att göra bort sig själva och erkänna att polisen också begick lagbrott?

Intresseklubben
673 Inlägg
17 september 2009
lilleman_ såklart streetrace är olagligt, eftersom det är kul.. allt som är roligt i denna värld är olagligt.. tyvärr.. kommer alltid stötta streetrace, det är spänningen och kicken man är ute efter.. sen så tycker jag polisen lägger för mycket energi på det.. Här i göteborg, så kommer det en radiobil till racen och då sticker alla eftersom det är ingen idé att köra.. 20 sekunder efter radiobilen har kommit, så kommer piketpolisen och en till radiobil.. då ställer jag frågan Varför?? allt folk har redan börjat lämna platsen, och det har aldrig blivit något bråk på ett race här så mer poliser skulle behövas.. åter igen, lägg pengar och resurser på något annat och sverige kommer bli ett så mycket bättre land big_smile

/Mvh Andreas

Race For Fun!
379 Inlägg
17 september 2009
finns redan en tråd om detta som hände i Umeå hmm

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

Fd Bannad
657 Inlägg
17 september 2009
Man måste ju iaf fråga vem det var som hade bilen som klarade 250 km/h på 201 meter?

Märkesbög

1 353 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
race skrev:
finns redan en tråd om detta som hände i Umeå hmm

då ber jag om ursäkt, jag sökte men hittade den inte smile

2 079 Inlägg
17 september 2009

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

8 156 Inlägg
18 september 2009
Låser tråden med hänvisning till den lite större tråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=150613

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök