2538
Sök

Crusing för bara USA-bilar

157 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
hej undrar vad ni tycker om crusingar med bara usa bilar... är det rätt att ungdommar som bara har råd med en stylad volvo att inte få vara med...alla har ju inte råd med dyra amerikanare... åsikter tack

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
17 september 2009

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

587 Inlägg
17 september 2009
det är helt rätt. inga raggarsvansar. cruisingar ska vara för jänkebilar.

bonntrimmare
655 Inlägg
17 september 2009
alltså usa-bilar tkr jag inte det ska vara endast men bilar från den tiden ska få vara med , men att 240/740 med blöjraggare  ska få vara med tkr jag inte ska få vara , dom har många andra helger o ströga på  .. tror att om 50 år kommer "nutidens bilar" cruisa lika mkt !   om vi inte åker nån svävande farkost då  roll
Senast redigerat av BOLUND (17 september 2009)

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
17 september 2009
Beror väl på vilka det är som arrangerar cruisingen, om det är en jänkeklubb (vilket det oftast verkar vara) så är det väl klart att man bara vill ha amerikanska bilar där.

Personligen föredrar jag cruisingar där det är blandat.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

4 682 Inlägg
17 september 2009
har man råd med en stylad volvo så har man nog råd med en gammal raggarbil typ en valle eller dart..

5 111 Inlägg
17 september 2009
Kanske skulle lagt pengarna på en USA-bil i stället för att "styla" Volvon för dem om man har det problemet?

Skämt åsido, är cruisingen eller träffen arrangerad bara för USA-bilar så får man väl acceptera det. Jag kommer ju knappast till Japmeet eller Bugrun med min Mercedes? Så jag ser inte skillnaden i det fallet.

Arrangera era egna träffar/cruisingar/vad fan ni vill för stylade Volvos, gröna Saabar, gamla japsare, mercor med tre navkapslar eller röda bilar vars sista siffra i regplåten är "4" eller vad ni nu vill, så är ju problemet löst?

Tror inte det är för att jävlas med ungdomar med för lite pengar, utan för att det helt enkelt är den sortens bilar de vill arrangera det för. Man kan ju åka till Vallåkra om man vill se stylade Volvos, där finns ju gott om dem.

På en cruising som är öppen för allmänheten tycker jag dock inte om när folk som är trångsynta inte accepterar att bilhobbyn är bred och att folk kan komma med allt möjligt de kallar "entusiastbilar". Visst, en original Renault Espace eller en Ford Mondeo med Biltema kromkapslar är väl inte så het, men har ju knappast åt emot om nån kommer på en sån cruising med en PV, gammal MG, Bubbla, stylad japan eller liknande...

527 Inlägg
17 september 2009
Volvo544special65 skrev:
På en cruising som är öppen för allmänheten tycker jag dock inte om när folk som är trångsynta inte accepterar att bilhobbyn är bred och att folk kan komma med allt möjligt de kallar "entusiastbilar". Visst, en original Renault Espace eller en Ford Mondeo med Biltema kromkapslar är väl inte så het, men har ju knappast åt emot om nån kommer på en sån cruising med en PV, gammal MG, Bubbla, stylad japan eller liknande...

Precis, så länge det är en äldre bil, typ 70-tal och äldre tycker jag bara att det okej om det är med någon sån o cruisar, det var då ingen som gnällde när jag körde på cruising med pv:n jag hade. sen tycker jag att det är en kul kontrast om det kommer en liten fiat 500 eller liknande bland alla jänkare på en cruising big_smile

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
17 september 2009
USA CRUISING = USA BILAR !
Volvo cruising = Volvo bilar !
Hur svårt är det att fatta egentligen !!!

C H E V R O L E T <3

199 Inlägg
17 september 2009
Children-Of-Bodom skrev:
USA CRUISING = USA BILAR !
Volvo cruising = Volvo bilar !
Hur svårt är det att fatta egentligen !!!

Och hur ofta framgår de tydligt?
Oftas sprids de bara "Cruising" = blandat.

587 Inlägg
17 september 2009
bara att kolla  vilka som arrangerar, är det en jänkeklubb så blir de väl inte helnöjda om det kommer 40 st. Fiat Uno för att ta ett exempel.

1 265 Inlägg
17 september 2009
mindre cruisingar spelar ingen roll.
men större så tycker då jag att de mesta som är skattefritt o i ganska bra skick är ok.

4 571 Inlägg
18 september 2009
Ta det i den befintliga tråden:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=132869

Låser här

Sök