Hej! Jag undrar vad som mer kan behövas bytas på min bil för att den ska hålla för mina 300hk/440N så länge som möjligt... Som ni ser på min sida är det lite bytt redan fråpn det förra ägaren... Tack på förhand Mvh Christoffer
Med bra programvara håller även de klenare lågfritionskolvarna i T7 motorerna. Jag skulle svara: Bytt diffen till en eftermarknadsdiff, en bromsad. Tex Quife.
Kör tills kopplingen börjar slira, om den nu gör det. Diffen sitter vid växellådan på dessa bilar, har som funktion att göra så hjulen kan snurra i olika hastigheter. I svängar t ex så snurrar ena hjulet snabbare än det andra. När du spinner så snurrar dreven i diffen oerhört fort och tillslut så är det väl något lager som blir dåligt. Osäker på exakt vad som går sönder men det är inte ovanligt att om man är elak mot bilen att man får ett titthål i diffhuset.
Viggen kopplingen är jag tveksam på om den överlever 440nm en längre tid =/
Men jag tror nästan det är diffen som dör först!
har en kompis som har viggen koppling på samma bil, han har 480 nm , han har haft det i 1 halv år nu och den går fortfarande bra, han e gasglad kan ja säga dig
Viggen kopplingen är jag tveksam på om den överlever 440nm en längre tid =/
Men jag tror nästan det är diffen som dör först!
har en kompis som har viggen koppling på samma bil, han har 480 nm , han har haft det i 1 halv år nu och den går fortfarande bra, han e gasglad kan ja säga dig
Okej men då ska jag förhoppningsvis klara mig utan att byta..
Brains skrev:
Kör tills kopplingen börjar slira, om den nu gör det. Diffen sitter vid växellådan på dessa bilar, har som funktion att göra så hjulen kan snurra i olika hastigheter. I svängar t ex så snurrar ena hjulet snabbare än det andra. När du spinner så snurrar dreven i diffen oerhört fort och tillslut så är det väl något lager som blir dåligt. Osäker på exakt vad som går sönder men det är inte ovanligt att om man är elak mot bilen att man får ett titthål i diffhuset.