3861
Sök

Beställa Från USA

17 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
Någon som har erfarenhet från att beställa från USA??
Har hittar riktigt mkt billliga delar men är osäker hur jag ska göra för att få det att komma fram.
Vilka extra avgifter blir det? Frakt?? Tull?? m,m
Är tacksam för svar.

Häst
1 099 Inlägg
11 oktober 2008

Än är inte den sista idioten född..

712 Inlägg
11 oktober 2008
Har du tur slipper du tullen.. jag har handlat hur mycket som helst på tex ebay
Är det en privatperson du handlarfrån kan han skriva ner värdet på varan.. alt. märka paketet med gåva

757 Inlägg
11 oktober 2008
förut kunde man få företag att skriva det som gåva med men nu är det förbjudet.

man kan ju få dom att skriva ner värdet med på varan om dom är snälla.

sen långa delar blir dyrt, har för mig att över 42" eller om det var 48" blir förbannat mycket dyrare.

hittade ett par lister som jag skulle få betala 200 dollar i frakt för.

men säg rent generelt på det jag skulle köpt så skulle jag få en frakt på 700 kr ca.

du har inte kollat på den asiatiska marknaden? där kan man få en väldigt låg fraktkostnad.
köpte en Sooft air gun därifrån . fick en frakt på 150 kr, sem kom det tull på det tyvärr.
men alla får ju inte tullagift så smile

men räkna alltid högt så får du en glad överaskning när det blir lågt smile
Senast redigerat av Lanjin (11 oktober 2008)

17 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
Tullverket var en riktig djungel=)
Någon som vet e generellt pris på avgifter m,m innan jag får paketet till min dörr??
jag räknade med ett paket som kostar 300Dollar skulle landa på 4400 med moms o alla avgifter.. kan detta verkligen stämma???

Eliminator
1 441 Inlägg
12 oktober 2008
Ta varans pris + frakt ggr 10:- i ditt fall 3000:- om det är frakt inräknat. (25%moms, 5% tull + hanteringsavgift 100-200:-)
Dock kan det bli något dyrare om det är extremt stort (spoiler, däck etc) eller tungt (vxllåda etc). Detta gäller flygfrakt. Tar du via båt stort/tungt så kan det bli något billigare, men det tar ca 2 månader. Flyg tar max en vecka.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

827 Inlägg
12 oktober 2008
hanterings avgift kostade mig 800kr tull o flygskatt o allt skit totalt 2700kr i avgifter på en del som kostade 1200 men frakten 1500 så totalt över 6000kr stora delar beställer ja hellre via svenska företag som tar ca 11.50/dollarn för det är värt det

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

12 086 Inlägg
12 oktober 2008
Jävla tjat om tull.. jag har beställt ca 40 paket från USA.

Man slipper i princip jämt tull och moms!
Undantag UPS och Fedex mfl.

Att betala 10kr dollarn är ju svindyrt då dollarn ligger på ca 6.50kr

Jag har nästan bara goda erfarenheter av amerikanska säljare, har haft mer problem med tyska säljare.

435 Inlägg
12 oktober 2008
Jag beställde från www.ssautochrome.com ett 3"avgas med grenrör.. gick på 4800kr totalt, tullen slapp jag och de skickade med fedex.. priset utan frakt låg på 575dollar

No risk, No reward

12 086 Inlägg
12 oktober 2008
Perss0n skrev:
Jag beställde från www.ssautochrome.com ett 3"avgas med grenrör.. gick på 4800kr totalt, tullen slapp jag och de skickade med fedex.. priset utan frakt låg på 575dollar

Det har hänt mig med, skrev dom ner värdet på följesedeln?
Det borde dom gjort annars gjorde Fedex en miss.

17 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
det lät inte så dyrt om man beställde från ssautochrome.. Jag har hittat skitbilliga grejor på Ebay, men är osäker på om man vågar beställla. vågar gör man ju, men de e inte så jävla kul om det tillkommer en massa avgifter m,m. Att betala mer i frakt o avgift än vad sakerna kostar=(

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
12 oktober 2008
men de tar ut vinsten på produkten på frakten är standard på ebay..... så kolla alltid frakten innan du budar smile

DFFL
9 020 Inlägg
12 oktober 2008
JapMax skrev:
Jävla tjat om tull.. jag har beställt ca 40 paket från USA.

Man slipper i princip jämt tull och moms!
Undantag UPS och Fedex mfl.

Att betala 10kr dollarn är ju svindyrt då dollarn ligger på ca 6.50kr

Jag har nästan bara goda erfarenheter av amerikanska säljare, har haft mer problem med tyska säljare.

7.27 Svenska faktiskt.
Inflationen har inte varit vänlig. (Som om den brukar vara det)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Japan Quality
670 Inlägg
12 oktober 2008
Kan varan gå som present så har jag för mig du får den hem tullfritt.

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

435 Inlägg
12 oktober 2008
JapMax skrev:
Perss0n skrev:

Det har hänt mig med, skrev dom ner värdet på följesedeln?
Det borde dom gjort annars gjorde Fedex en miss.

kommer jag inte ihåg.. var så ivrig att riva upp packeten big_smile var i slutet av sommarn jag beställde BTW

No risk, No reward

451 Inlägg
29 september 2009
Livar upp denna disskution igen och ställen en fråga! Jag har tänkt att skicka efter ett bodykit med front, kjolar, bak och breddning fram och bak. detta blir ett stort, tungt och långt paket. Ungefär vad går frakten på tror ni? Hamnar det under 4000kr i frakt så är de väl helt okej antar jag. Finns de ingen firma i sverige som håller med import som kan göra allt mycke smidigare?

Sök