2649
Sök

Kan man ha GPS i peugeot?

1 Inlägg
19 augusti 2006
Trådstartare
Jag läste i tidningen M3 att franska bilar bla. peugeot och renault har värmeavvisande vindrutor  som gör att GPS:en kommer att krångla utan antenn? Någon som har haft problem med detta?

1 268 Inlägg
19 augusti 2006
Mysmockasin skrev:
Jag läste i tidningen M3 att franska bilar bla. peugeot och renault har värmeavvisande vindrutor  som gör att GPS:en kommer att krångla utan antenn? Någon som har haft problem med detta?

stämmer... kompisen har en Citroen C5 och GPS funkar inte så bra utan antenn har ja hört...

14 Inlägg
22 augusti 2006
Mysmockasin skrev:

De nyare portabla fordonsnavigatorerna har en s.k. Sirf 3 mottagare, och med detta är det tidigare problemet löst! Ett exempel är garmins senaste Nüvi serie!

353 Inlägg
22 augusti 2006
eeeh...skulle vilja säga att detta är SKITSNACK!!

Jag har en PEUGEOT och en GPS UTAN antenn. Funkar klockrent, aldrig vart strul. Morsan har en RENAULT och det funkar klockrent även där.

Men men...jag kanske bara har haft tur....

Enjoy....

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
22 augusti 2006
ja men du har inte vindrutevärmare heller va...?

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Fisketokig
2 997 Inlägg
22 augusti 2006
Farsans Kusin har en Peugeot 2005 och har en GPS som man sätter med sugpropp fram i rutan/instrumentbräda och den funkar inte i den bilen men i andra. så ditt påstående stämmer, hört detta förr...
Senast redigerat av Martin 9-3 (22 augusti 2006)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

353 Inlägg
22 augusti 2006
BMTech skrev:
ja men du har inte vindrutevärmare heller va...?

Vindrutevärmare?? Det var väl ändå värmeavvisande rutor det snackades om? wink

Enjoy....

353 Inlägg
22 augusti 2006
Martin 9-3 skrev:
Farsans Kusin har en Peugeot 2005 och har en GPS som man sätter med sugpropp fram i rutan/instrumentbräda och den funkar inte i den bilen men i andra. så ditt påstående stämmer, hört detta förr...

Då är la min bil för gammal helt enkelt=) för har inte märkt nåt sånt problem....

Enjoy....

Galen bilstereobyggare och Skyline förare
217 Inlägg
22 augusti 2006
På bilar som har värmetrådar i Vindrutan så har det vart Problem med signalen men köper man tex lite bättre navigationer som Garmin nuvi och tex Tomtomgo så har det inte vart så många problem några enstaka bara.....

Mvh christian

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se

Trovärdig
25 Inlägg
22 augusti 2006
Det finns inga Peugeot med värmetrådar i rutan.
Körde dessutom en 407 Hdi ner till Malmö t.o.r. utan problem med en Navman fastsugen i rutan.

Sök