3562
Sök

Mått på lådan: 12" Xzound 1000W dubbelspolig

156 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
#21
Softis skrev:
Bara att testa, tryck i dämpull så kanske det blir lite bättre iaf
ok.. men vet ni exact vilka mått jag skulle ha på lådan egentligen för o passa basen? han gav ju svar innan men då hade ju lådan blitt fyrkantig.. eller det kanske var inräknat? :p

21 761 Inlägg
28 september 2009
#22
Om jag hade fått reda på att du ville ha en vinklad låda så skulle jag också ha räknat på en sån, men nu skrev du inte det. smile

Ska lådan vara vinklad som din bild visar?
Ska basen spela bakåt mot bakluckan eller framåt mot ryggstödet?
Ska portarna inte dras upp genom hatthyllan?
Har du några maxmått (yttermått) för hur stor lådan får vara?
Vilken materialtjocklek vill du bygga med?

156 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
#23
Drönirettab skrev:
Om jag hade fått reda på att du ville ha en vinklad låda så skulle jag också ha räknat på en sån, men nu skrev du inte det. smile

Ska lådan vara vinklad som din bild visar?
Ska basen spela bakåt mot bakluckan eller framåt mot ryggstödet?
Ska portarna inte dras upp genom hatthyllan?
Har du några maxmått (yttermått) för hur stor lådan får vara?
Vilken materialtjocklek vill du bygga med?
okok my bad wink ja, vinklad tack tongue den kommer ju stå ut mot bagageluckan liksom.. hade ju vatt fett o dra portar upp i hatthyllan! varför har jag inte tänkt på det förut?! har inga "maxmått" än sålänge (även om jag vill ha så liten låda som möjligt) men helst inte högre än 35cm för de flesta bilar är inte högre längst in i bagaget. jag bygger med 22mm spånskiva smile

21 761 Inlägg
28 september 2009
#24
Okej, nu har jag räknat om litegrann och även räknat på 2 st 3" rör istället för 1 st 4" rör. De två 3" rören ska vara ca 26 cm långa. Jag är lite fundersam på hur ljudet blir när basarna riktas bakåt och portarna dras upp genom hatthyllan, det kanske inte spelar så tajt då. Andra får nog ge råd om det i så fall. smile

Yttermått:

Höjd = 344 mm
Bredd = 548 mm
Övre djup = 280 mm
Nedre djup = 420 mm
Senast redigerat av Drönirettab (28 september 2009)

156 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
#25
Drönirettab skrev:
Okej, nu har jag räknat om litegrann och även räknat på 2 st 3" rör istället för 1 st 4" rör. De två 3" rören ska vara ca 26 cm långa. Jag är lite fundersam på hur ljudet blir när basarna riktas bakåt och portarna dras upp genom hatthyllan, det kanske inte spelar så tajt då. Andra får nog ge råd om det i så fall. smile

Yttermått:

Höjd = 344 mm
Bredd = 548 mm
Övre djup = 280 mm
Nedre djup = 420 mm
ok, kanske ska skita i hatthyllerören iaf, har aldrig heller sett nån som hafft det big_smile tack för måtten, de kommer jag använda vid nästa bygge wink

669 Inlägg
1 oktober 2009
#26
lådan du ska ha är 57,5 liter med en 4"port på 20 cm. det hade jag. den lådan räknade drönni ut åt mig förr:) spelade som fan. kolla mina filmer:P
Senast redigerat av snipercat (1 oktober 2009)



Sök