2898
Sök

Eftersnack, banträff MK.5100 Mantorppark 17/9

www.5100.se
130 Inlägg
18 september 2009
Powerman skrev:
Skogsby skrev:
Cossie Jimmy skrev:
Vad tänker du på ang flaggvakterna?

Håller på med mina bilder just nu men det vart ett par st så det tar nog en stund heheh .

Det vart en grönflagg av nästan 20 gula för mig.. och en gulflagg när man ska ladda in i första finaste kurvan men det var tomt på banan framför :S Men jag pratade med dom som släppte ut bilarna i depån och dom hade också sett det men andra passet var det inga problem! smile

Varför släppte dem ut dig från depån om det var gulflagg redan i 1 böj? Eller var du redan ute på banan när gulflaggen kom där?

Han var redan ute på banan när det gul flaggades. När man kör sånna här "trackdays" med utsläpp under hela körpassen så kan det ju givetvis bli så att man släpps ut på banan från depån även under gulflagg, Jag ser inget problem med det, eller vad menar du?

En gulflagg i första böjen behöver inte betyda att faran är i direkt ansluning till första böjj. det kan vara så att ett funktionärsfordon är ute på banan och vi tex valt att ha gulflagg på hela banan pga detta. Inget konstigt med det, Detta är ju inte lätt för er i bilarna att veta, utan det som gäller och som upplyses på tex förarmötet innan körning är att rörlig gulflagg är fara i omelbar närhet av flaggan och fast gul flagg så är det inte direktfara eller fara längre bort.

Om man kollar ca 4,21 in i denna film http://www.youtube.com/watch?v=yZIEV1Lpses&

och sen runt 5,58 ser man när du får gulflagg och anledning är ju som jag beskriver innan en bil har kört av innan chikanen och vi har funktionärsfordon ute som ska bogsera och varnar då med gulflagg från början av parisen får att få ner farten innan ni kommer fram till funktionärsbilen. Nåt som också synns är en av anlednigarna till att vi gör som vi gör, bil efter bil som kör på som inget hänt.

Hoppas detta givit lite svar

MVH Peter Sandström
MK.5100
Senast redigerat av elvis_lkpg (18 september 2009)

på den åttonde dagen skapade gud volvon för att hålla alla idioter borta från opel

Bröderna bus
118 Inlägg
19 september 2009
elvis_lkpg skrev:
Powerman skrev:
Skogsby skrev:

Det vart en grönflagg av nästan 20 gula för mig.. och en gulflagg när man ska ladda in i första finaste kurvan men det var tomt på banan framför :S Men jag pratade med dom som släppte ut bilarna i depån och dom hade också sett det men andra passet var det inga problem! smile

Varför släppte dem ut dig från depån om det var gulflagg redan i 1 böj? Eller var du redan ute på banan när gulflaggen kom där?

Han var redan ute på banan när det gul flaggades. När man kör sånna här "trackdays" med utsläpp under hela körpassen så kan det ju givetvis bli så att man släpps ut på banan från depån även under gulflagg, Jag ser inget problem med det, eller vad menar du?

En gulflagg i första böjen behöver inte betyda att faran är i direkt ansluning till första böjj. det kan vara så att ett funktionärsfordon är ute på banan och vi tex valt att ha gulflagg på hela banan pga detta. Inget konstigt med det, Detta är ju inte lätt för er i bilarna att veta, utan det som gäller och som upplyses på tex förarmötet innan körning är att rörlig gulflagg är fara i omelbar närhet av flaggan och fast gul flagg så är det inte direktfara eller fara längre bort.

Om man kollar ca 4,21 in i denna film http://www.youtube.com/watch?v=yZIEV1Lpses&

och sen runt 5,58 ser man när du får gulflagg och anledning är ju som jag beskriver innan en bil har kört av innan chikanen och vi har funktionärsfordon ute som ska bogsera och varnar då med gulflagg från början av parisen får att få ner farten innan ni kommer fram till funktionärsbilen. Nåt som också synns är en av anlednigarna till att vi gör som vi gör, bil efter bil som kör på som inget hänt.

Hoppas detta givit lite svar

MVH Peter Sandström
MK.5100

Ja fast det jag reagerade på var att det ska bli grönflagg efter en gul då det är grönt att köra om och drifta osv men det förekom EN sådan flaggning under första passet och det sa han med neongrön väst också som stod i depån och släppte ut bilar! Det med gulflaggen fungerade ju korrekt som man ser under filmen så att det klagar verkligen inte på! smile Annars vet jag inte man kanske delar in banan i olika partier osv men den information fick inte jag undre förar mötet iaf...

502 Inlägg
19 september 2009
ingen som har bilder att lägga upp?

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
782 Inlägg
21 september 2009
jag har inte kommit med på varken film eller bild ,, SNYFT

Vill också passa på och tacka alla som gjorde körningen möjlig jag hade skitkul!!
Åkte bil ca 100 mil för 30min drifting och 15 minuter racing men jag skulle göra det igen smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

43 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
bushmyra skrev:
jag har inte kommit med på varken film eller bild ,, SNYFT

Vill också passa på och tacka alla som gjorde körningen möjlig jag hade skitkul!!
Åkte bil ca 100 mil för 30min drifting och 15 minuter racing men jag skulle göra det igen smile

det kommer nog upp bilder på 5100:s galleri, men det är ju med all säkerhet mängder med bilder som ska redigeras så det tar ju ett par dgr för fotograferna;)

mvh
T-Eriksson

negativ..
167 Inlägg
22 september 2009
nu ligger det bilder uppe på www.5100.se

"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se

782 Inlägg
22 september 2009
Grymmt jag e med på flera!!!  whooohooo

14 Inlägg
23 september 2009
Ja som ni redan sett så vi nu fått upp bilderna....

MVH// Jimmy Ståhlberg

499 Inlägg
23 september 2009
Tack för en bra träff! Riktigt trevligt! Nästa gång kommer jag i Mazdan!

194 Inlägg
23 september 2009
Jag är med på 4 stycken big_smile 1 på banan och 3 av banan ... big_smile

782 Inlägg
25 september 2009
Tack till jimmy som tog bilderna.. är det ok att "norpa" nån bild och ha som avatar eller i galleriet??

14 Inlägg
26 september 2009
bushmyra skrev:
Tack till jimmy som tog bilderna.. är det ok att "norpa" nån bild och ha som avatar eller i galleriet??

Ja det går bra men ska dom användas i något galleri/hemsida så vore det skrivs en rad om vem som tagit bilden samt att det är på en 5100.se träff smile

Har fler bilder som inte lagts upp och har dom jhu även i ett större format om det kan vara av intresse, dra iväg ett mail så skickar jag dom jag har.

Gäller jhu även andra som hittar bilder som dom vill ha på sina bilar.

Mvh/ Jimmy

782 Inlägg
2 oktober 2009
Ingen som snickrat ihop film därifrån..??

339 Inlägg
2 oktober 2009
bushmyra skrev:
Ingen som snickrat ihop film därifrån..??

kolla tidigare i tråden så finner du vad du söker.

Sök