Powerman skrev:
Skogsby skrev:
Cossie Jimmy skrev:
Vad tänker du på ang flaggvakterna?
Håller på med mina bilder just nu men det vart ett par st så det tar nog en stund heheh .
Det vart en grönflagg av nästan 20 gula för mig.. och en gulflagg när man ska ladda in i första finaste kurvan men det var tomt på banan framför :S Men jag pratade med dom som släppte ut bilarna i depån och dom hade också sett det men andra passet var det inga problem!
Varför släppte dem ut dig från depån om det var gulflagg redan i 1 böj? Eller var du redan ute på banan när gulflaggen kom där?
Han var redan ute på banan när det gul flaggades. När man kör sånna här "trackdays" med utsläpp under hela körpassen så kan det ju givetvis bli så att man släpps ut på banan från depån även under gulflagg, Jag ser inget problem med det, eller vad menar du?
En gulflagg i första böjen behöver inte betyda att faran är i direkt ansluning till första böjj. det kan vara så att ett funktionärsfordon är ute på banan och vi tex valt att ha gulflagg på hela banan pga detta. Inget konstigt med det, Detta är ju inte lätt för er i bilarna att veta, utan det som gäller och som upplyses på tex förarmötet innan körning är att rörlig gulflagg är fara i omelbar närhet av flaggan och fast gul flagg så är det inte direktfara eller fara längre bort.
Om man kollar ca 4,21 in i denna film
http://www.youtube.com/watch?v=yZIEV1Lpses&och sen runt 5,58 ser man när du får gulflagg och anledning är ju som jag beskriver innan en bil har kört av innan chikanen och vi har funktionärsfordon ute som ska bogsera och varnar då med gulflagg från början av parisen får att få ner farten innan ni kommer fram till funktionärsbilen. Nåt som också synns är en av anlednigarna till att vi gör som vi gör, bil efter bil som kör på som inget hänt.
Hoppas detta givit lite svar
MVH Peter Sandström
MK.5100
Senast redigerat av elvis_lkpg (18 september 2009)
på den åttonde dagen skapade gud volvon för att hålla alla idioter borta från opel