3534
Sök

Tjena Angående polering, får man bort mycke reper med att polera bilen

55 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
Tja har lite funderingar på att polera bilen, och får man bort mkt reper med hjälp av det? va och hörde idag tänkte lämna in bilen på en bil firma som bara pysslar med sånt och tog dom1000Kr för att polera hela bilen så tyckte det var värt det så man får det Riktigt gjort!!!

FreddeK
3 oktober 2009
ja dem flesta ytliga repor kommer försvinna men dem som gått ner i grundlacken kan dem lägga igen och sen polera/våtslipa så det blir bra. Men 1000kr för polering är riktigt billigt, vad ingår i detta "Paket"?

Mvh Fredde

55 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
FreddeK skrev:
ja dem flesta ytliga repor kommer försvinna men dem som gått ner i grundlacken kan dem lägga igen och sen polera/våtslipa så det blir bra. Men 1000kr för polering är riktigt billigt, vad ingår i detta "Paket"?

Mvh Fredde

Fan såå bra tack för svaret smile fick ett tips ifrån mekonomen i linköping frågade om dom visste någon bra firma i linköping som polerar, då sa han att det fanns en kille inte mer en 1km bort så drog dit snacka me han så sa han bara att vi tar 1000kr för en polering så fick jag en tid nu på måndag så vet inte vad det är för paket haha tongue

FreddeK
3 oktober 2009
putte_88 skrev:
FreddeK skrev:

Mvh Fredde

Fan såå bra tack för svaret smile fick ett tips ifrån mekonomen i linköping frågade om dom visste någon bra firma i linköping som polerar, då sa han att det fanns en kille inte mer en 1km bort så drog dit snacka me han så sa han bara att vi tar 1000kr för en polering så fick jag en tid nu på måndag så vet inte vad det är för paket haha tongue

Aha okej, jag var lite nyfiken bara vad som ingick i priset, vad för typ av lackskydd osv. Men priset är bra, så helt klart värt att testa. Du får skriva sen hur det blev. En liten förklaring: När man polerar så avverkar man ju lack som ytliga repor sitter i så man får fram en "Nyslipad/polerad" yta.

Hoppas dem använder bra vax/lackskydd så det håller över vintern för dig. Be dem kasta på fireglaze=)

Mvh Fredde

55 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
FreddeK skrev:
putte_88 skrev:
FreddeK skrev:

Mvh Fredde

Aha okej, jag var lite nyfiken bara vad som ingick i priset, vad för typ av lackskydd osv. Men priset är bra, så helt klart värt att testa. Du får skriva sen hur det blev. En liten förklaring: När man polerar så avverkar man ju lack som ytliga repor sitter i så man får fram en "Nyslipad/polerad" yta.

Hoppas dem använder bra vax/lackskydd så det håller över vintern för dig. Be dem kasta på fireglaze=)

Mvh Fredde

jooo ska ta reda på allt på måndag vad dom gör och vad som ingick i det priset och säga hur det blev kan lägga upp en före bild och efter  wink precis inga pengar alls så testar och ser hur det blir, haha aa ska fan be dom att göra det lol

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
3 oktober 2009
Saken är den att för 1000 kr hade jag inte lagt speciellt mycket tid på din bil.
Man får vad man betalar för så räkna inte med några underverk.

Jag menar, är det inte svartjobb dom där 1000 kr så får han kanske 3-400 kr kvar, knappt det. Och vem fan står en hel dag och jobbar för 300 kr? Och ja, jag anser att man inte kan polera en bil på tre timmar, det tar sin tid om man vill göra rätt för sig.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

Sök