3106
Sök

2a på bilprovningen?

Skaune
3 oktober 2009
Trådstartare
tja! besiktigade min gammla trotjänare i veckan, fick en två o ombes. satt o funderade på en sak, de kollar ju bara 2an när de gör efterkontrollen, men vad händer om dom ser nått annat samtidigt, kan man få en ny 2a på efterkontrollen?

Mannen myten legenden
179 Inlägg
3 oktober 2009
klart du kan få!

wooooommm, pschii, wooooommmm

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
3 oktober 2009
dom kollar bara 2an på efterkontollen...

2slow

R1 driver!
5 128 Inlägg
3 oktober 2009
Ser som någon nytt kan dom mycket väl lägga till det på ombesikngning. Men i första hand så kollar dom ju efter pappret

Skaune
3 oktober 2009
Trådstartare
Atlaz745 skrev:
klart du kan få!

varför är det klart?

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
3 oktober 2009
Axor skrev:
Atlaz745 skrev:
klart du kan få!

varför är det klart?

För ser besiktningsmannen att du te.x fått en stor sten rakt i synfältet på vindrutan, så lär du ju få en 2a på den också. Även på efterkontrollen.

Förstår du?

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

Skaune
3 oktober 2009
Trådstartare
Dawe_A skrev:
Axor skrev:
Atlaz745 skrev:
klart du kan få!

varför är det klart?

För ser besiktningsmannen att du te.x fått en stor sten rakt i synfältet på vindrutan, så lär du ju få en 2a på den också. Även på efterkontrollen.

Förstår du?

ok, de jag vart ute efter är om de sätter ytterligare 2 or på bilen på efterkontrollen. kan ju vara så att man känner ok, jag fick en 2a, fixar de men tänker liksom inte lägga mer pengar på bilen o sen när man kommer in igen hittar dom nått annat, som man kanske inte känner för o lägga pengar på, då har den första 2a kanske kostat mig onödiga pengar, är du med mig hur jag tänker?

2 911 Inlägg
3 oktober 2009
Ja, du kan få ytterligare tvåor.

Jag va på efterkontroll för styrleden, men hade hamrat så in i helskotta så en annan bussning hade farit. De godkände styrleden men fick 2;a på andra bussningen.

956 Inlägg
3 oktober 2009
Dom är ju igentligen skyldig att gå över bilen igen på efterkontroll, det kan ju finnas fel som uppenbarat sig efter att du lagat någon annan del. Ex du byter ett stag i framvagnen och gör ingen hjulinställning och kör ett tag innan du åker in på efterkontroll, då har däcket kanske blivit slitet pga av det, Då kan dom ju inte bara släppa igenom det.

Sen kanske dom är schysta, vet att farsan fick en post-it lapp med sig med fel ifrån en efterkontroll:D

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
3 oktober 2009
de kollar ju så att bilen är trafiksäker, oavsett om det är ombes eller ej.
sedan att det inte är lika grundligt när det är ombes än vanlig det är en annan femma, så ja du kan få 2a på något annat tex slitna däck.

3 182 Inlägg
3 oktober 2009
man kan få en 2a på nått annat på efterkontrollen då en kompis vart med om detta.

Sök