29 oktober 2008
Trådstartare
Micke_B skrev:
_TiNcO_ skrev:
Problemet ligger ju inte i att få motorn att gå vettigt med etanol, utan få motorn att överleva en längre tid med etanol.
En etanol motor är inte bara en "vanlig motor" som dom har hinkat i lite större spridare, pump och tåligare bränslerör. Utan allt som kommer i kontakt med etanolen byts ut till hårdare material som klara etanolens aggresivitet (fräter mkt mer än bensin), bla ventiler, ventill säten mm.
Men nej... Bilen kommer inte att explodera, den kommer inte skära ihop efter 100mil, däremot så kanske du inte kommer att uppleva 40000mils gränsen, men det kanske man kan leva med.
Däremot är motorvärmare ett måste!
Min s4 -93 ha redan nått 40 000 gränsen så vad har man att förlora?
tipps på vilka spridare man ska använda i just en s4?? pris mm
ingen ide att ha för stora heller då kanske den får för mkt bränsle
Har hört många som kör med Saabs Röda, som satt i deras 2.3 turbo från 93 och framåt tror ja.
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!