2709
Sök

Bygga låda till mina lanzar oa tolv basar eller köra open air i 850

50 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
hej jag har 4 stycken Lanzar OA12 basar som jag ska sätta in i min 850 men jag vill gärna ha lite olika ideer om hur man kan bygga in dom i bland annat ryggstödet eller i hatthyllan eller vad som helst bara dom blir open air.  kom gärna med ideer på hur man kan bygga med dessa basar!!! vill inte sitta och skrivaom vad jag har för steg för det har inte med denna tråd att göra utan jag vill ha ideer om basbygge till mina basar!så är tacksam för många ideer och gärna om någon har gjort det själv i en 850 oavsett basar bara jag kan få ideer om hur man bygger openair i en 850...

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 september 2009
Anledningen till att folk ofta frågar om vad man ha för steg är just för att kunna ge svar på hur man ska bygga, beroende på om steget är kraftfullt eller klent i förhållande till basen så kan man få lov att bygga på olika sätt för att få det bra. Men om du nu har bestämt dig för att köra open-air då så varför inte bara köra dom i hatthyllan?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

50 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
jo i hatt hyllan jag vet det men det jag frågade efter var hur man på bästa sätt kan bygga in dom i hatt hyllan elelr ryggstödet inte vart jag ska bygga in dom utan HUR??? för jag får inte plats med en 12 tums bas på själva hatthyllan för den är för smal så därför undrade jag efter tips på hur man kan bygga upp dom i hyllan

50 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
och steget jag har är tillräckligt kraftfullt för att köra minst 6 Oa 12 basar på 150 riktiga watt från lanzar har pratat med tillverkaren och även med autosound här i nyköping där jag bor. dom hade inga ideer på hur jag enklast kunde bygga

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
27 september 2009
Det skadar inte att iaf försöka vara trevlig om man vill ha bra svar.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 september 2009
Ja om dom nu inte få plats i hatthyllan så kan vi ju skippa den idén då, eller? wink Isåfall så är det väl ryggstödet som gäller då eftersom att dom ska köras OA.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

2 914 Inlägg
27 september 2009
om du är händig så kan du ju bygga en liten tratt som leder in ljudet i cupén och bygga som en hylla att skruva fast basen i.

4 693 Inlägg
28 september 2009
pantera_rules skrev:
och steget jag har är tillräckligt kraftfullt för att köra minst 6 Oa 12 basar på 150 riktiga watt från lanzar har pratat med tillverkaren och även med autosound här i nyköping där jag bor. dom hade inga ideer på hur jag enklast kunde bygga

Peter?

Booyakasha!

50 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
japp danne det är jag!!

stahre
4 oktober 2009
Ta bort baksäterna om du inte vill ha dom o ersätt med nån form av stabil skiva, klä den o gör det snyggt och smacka i så många basar du ska ha i skivan... Typ något sånt:P

50 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
ryggstödet behöver jag! men jag har pratatmed en på BRL och fått en lådritning och även en ritning på hur jag kan bygga OA i bilen för både ryggstöd och hatthylla! ska se hur det blir när jag är klar! kommer att lägga upp bilder på bilen inom kort och då även visa hur det ser ut med ljudet! och du discokapten!! vart har jag varit otrevlig någonstanns det enda jag skrev var vad mitt steg klarade och sen att jag inte vill svara på några frågor om vad det är fö steg det anser jag inte vara otrevligt!

Green Street Elite
676 Inlägg
6 oktober 2009
om du vill uppfattas som trevlig skriv inte som om du skulle vara otrevlig smile^^
jag menar det räcker allt som oftast med 1 frågetecken och 1 utropstecken. har läst dina svar o när man läser som du skriver det så låter det faktiskt otrevligt, tyvärr, det är ju tråkigt om det uppfattas så, så det är väl bara o skriva mer " trevligt " ^^

testa läs detta själv

"jo i hatt hyllan jag vet det men det jag frågade efter var hur man på bästa sätt kan bygga in dom i hatt hyllan eller ryggstödet inte vart jag ska bygga in dom utan HUR???"

hur uppfattar du detta?

sry för OT

Sök