2852
Sök

SMAKRÅD: Lackering av mina fälgar.

Borstat grenrör!
125 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
Godday! Sitter här och funderar på hur jag ska lacka fälgarna, och jag behöver er hjälp för att inse vilket som är snyggast, bilen är rödfärgad och alternativen jag ger er är följande:

*Helsvarta förutom navet, den lilla runda plattan i mitten av fälgen, som man lämnar orört.

*Helsvarta med en tunn, röd ring längst ut på fälgen, hoppas ni förstår vad jag menar med detta.

*Låta dem vara så som de är med en sjuklig puts på dem. (de är femekrade med silverfärg)

MVH Jocke

Hellre en tia i handen än en tjuga i foten.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
3 oktober 2009
Vita.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

260 Inlägg
3 oktober 2009
NFD skrev:
Godday! Sitter här och funderar på hur jag ska lacka fälgarna, och jag behöver er hjälp för att inse vilket som är snyggast, bilen är rödfärgad och alternativen jag ger er är följande:

*Helsvarta förutom navet, den lilla runda plattan i mitten av fälgen, som man lämnar orört.

*Helsvarta med en tunn, röd ring längst ut på fälgen, hoppas ni förstår vad jag menar med detta.

*Låta dem vara så som de är med en sjuklig puts på dem. (de är femekrade med silverfärg)

MVH Jocke

Jag hade kört på antingen svarta eller original, men inte någon "röd ring" då jag anser det gör att de kommer se ännu mindre ut fälgarna. Dessutom hade jag valt "den lilla runda plattan" svart.

kevlar_soul
3 oktober 2009
Jag skulle nästan gå upp en storlek om jag var du! smile

Om inte, satsa på halsvarta.. Skulle du vilja så kan du ju dra på en röd rand senare smile

GARAGET V.D.
900 Inlägg
3 oktober 2009
altinativ nr 2 smile

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..

191 Inlägg
3 oktober 2009
större samt vita (även om de inte var ett alternativ)

Man måste våga dö för att kunna leva

189 Inlägg
4 oktober 2009
kevlar_soul skrev:

Om inte, satsa på halsvarta.. Skulle du vilja så kan du ju dra på en röd rand senare smile

Håller med.

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson

2 788 Inlägg
4 oktober 2009
Annevare skrev:
kevlar_soul skrev:

Håller med.

Jag håller också med! big_smile Svarta och minst 17" smile

193 Inlägg
5 oktober 2009
Du har för små fälgar för att lacka dom svarta med röd kant.. Kör på som dom är nu med puts.. wink

<a href=http://www.abswheels.se rel=”dofollow”> Däck och fälg</a>

Borstat grenrör!
125 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
discokapten skrev:
Vita.

Tycker inte vita fälgar är någon hit.

Grotesk skrev:
Jag hade kört på antingen svarta eller original, men inte någon "röd ring" då jag anser det gör att de kommer se ännu mindre ut fälgarna. Dessutom hade jag valt "den lilla runda plattan" svart

Ofasen, visste inte att en röd ring runt skulle förminska intrycket av fälgarna, bra att veta!

kevlar_soul skrev:
Jag skulle nästan gå upp en storlek om jag var du!smile Om inte, satsa på halsvarta.. Skulle du vilja så kan du ju dra på en röd rand senare:)

Hade jag haft råd hade jag definitivt gått upp en storlek, men bristen på pengar gör att jag bara lackar dom, bra idé där att köra helsvart först och en dra på en röd ring senare om jag skulle vilja det.

MaRcUs_BMW skrev:
altinativ nr 2smile

Tack för input smile

EmilErik skrev:
större samt vita (även om de inte var ett alternativ)

Som sagt, tycker inte vita fälgar är särskilt snyggt tyvärr och pengar sätter stopp för större fälgar:(

Manne_11 skrev:
Du har för små fälgar för att lacka dom svarta med röd kant.. Kör på som dom är nu med puts..wink

Okej tack för svaret smile

Tror jag bestämt mig för att lacka dem helsvarta först och sen kanske drar på en röd ring, men eftersom det tydligen förminskar intrycket av fälgarna så skippar jag kanske det, tack för alla svar!

MVH Jocke

Hellre en tia i handen än en tjuga i foten.

260 Inlägg
7 oktober 2009
NFD skrev:
Ofasen, visste inte att en röd ring runt skulle förminska intrycket av fälgarna, bra att veta!

Det är ju självklart en personlig uppfattning, alla kanske inte håller med mig. Jag tänkte haft en vit kant på mina fälgar. Jag sket i detta iofs främst för att det inte blev 100% bra men även för jag tyckte fälgarna såg ännu mindre ut!
Men som sagt så kan du ju fixa en röd rand i efterhand, finns tom. någon slags tejp att köpa på bla. Realcar vill jag minnas. Det blir nog bra detta! big_smile

979 Inlägg
7 oktober 2009
för er som vill ha en röd,vit,svart,blå,gul kant kolla på mc hemsidan www.alienmoto.se, klicka på dekaler, sen fälg-stripe. 199:- för 2 hjul. rätt bra pris då det även håller. Iaf bättre än tejp wink

Hpc

Sök