3703
Sök

Billig bredbandslambda från USA?

32 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
#1
Tjena!

Hitta denna billiga bredbandslambda från USA

http://www.boostcontroller.com/index.php?item=283

Får man med exakt allt som behövs? Är bara intresserad av se hur rikt/magert motorn går.

Är det något ni kan rekomendera? eller tipsa om andra billiga bredbandslambdor med bra kvalite?smile
Senast redigerat av Raggebagge (15 augusti 2009)

Jaguar XJ12 -95 Westminster Blue, Rieju Drac Colorline -01,Fiddy 125cc

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
15 augusti 2009
#2
AEM is good shit !! wink

C H E V R O L E T <3

32 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
#3
jo har läst lite om dem och det verkar va bra grejer.

http://www.jegs.com/i/AEM/017/30-5130W/10002/-1

Har med analog mätare, står inget om det övriga som ingår, antar att det är samma bara olika mätare?

Jaguar XJ12 -95 Westminster Blue, Rieju Drac Colorline -01,Fiddy 125cc

Svetsare
3 150 Inlägg
15 augusti 2009
#4
Slänger in en minifråga här bara  smile     Är smalbandslambda nåt att ha, asså en "Lambdamätare"?
Samt vad är att föredra, ovanstående eller avgastempmätare?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
16 augusti 2009
#5
Ska du bara ha den till att kolla så motorn går som den ska duger AEM mätaren utmärkt och allt som behövs ingår, denna funkar säkert bra också + fri frakt: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Innovate … 06.c0.m245

Smalbandlamda är väl inte det mest effektiva egentligen men har själv en sån sitter i för stunden så man iaf vet om motorn går tokmagert eller inte, ska dock skaffa bredbandlamda under vintern.
Både avgastemp och lamdavärde är viktigt att veta men ska man välja så börja med lamdamätare, hos www.vems.hu finns mätare med både lamda och egt i ett till vettigt pris, billig och snabb leverans för den som blir osäker på att beställa därifrån.

- Time Attack -

Svetsare
3 150 Inlägg
16 augusti 2009
#6
NIzmO skrev:
Smalbandlamda är väl inte det mest effektiva egentligen men har själv en sån sitter i för stunden så man iaf vet om motorn går tokmagert eller inte, ska dock skaffa bredbandlamda under vintern.
Både avgastemp och lamdavärde är viktigt att veta men ska man välja så börja med lamdamätare, hos www.vems.hu finns mätare med både lamda och egt i ett till vettigt pris, billig och snabb leverans för den som blir osäker på att beställa därifrån.

Tack!

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

32 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
#7
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AEM-GAUG … 06.c0.m245

blev en såndär fast för 200dollar. Lite ballare med analogt tycker i alla fall jag smile

Jaguar XJ12 -95 Westminster Blue, Rieju Drac Colorline -01,Fiddy 125cc

Pro Tuner @ PBZ.se
116 Inlägg
22 augusti 2009
#8
AEMs är kanon. Vi använder den själva när vi mappar. Bäst resultat får man om man kopplar ut signalen till en logger av något slag som även kan hålla reda på motorvarv och kan den hålla koll på MAP-sensorn eller tryckventilen så är det helt underbart.

Då får man riktigt bra koll på exakt var det inte funkar.

Mvh
Arash
www.pbz.se


14 Inlägg
28 september 2009
#9
halloj hur lyckades du få den för 200 dollar?yikes skulle också vilja ha en analog för 200 dollar;)


Avstängd
424 Inlägg
30 september 2009
#10
jag är med sugen..

team Svineri. Volvos under construction.

87 Inlägg
4 oktober 2009
#11
Kan rekomendera Innovate klart mycket bättre än aem förutom att man inte kan se vad lamdavärdet är då den visar endast arf. därför jag tycker den är bättre är helt klart för att skulle du råka vrida av tappen bak på mätarhuset  (AEM) när du tex skall byta värden av signalen ut som man kan koppla till sprut så är lamdasonden sönder. på Innovate  så programerar du utgånarna sj vilken signal de skall skicka.


Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
4 oktober 2009
#12
HenrikR skrev:
Kan rekomendera Innovate klart mycket bättre än aem förutom att man inte kan se vad lamdavärdet är då den visar endast arf. därför jag tycker den är bättre är helt klart för att skulle du råka vrida av tappen bak på mätarhuset  (AEM) när du tex skall byta värden av signalen ut som man kan koppla till sprut så är lamdasonden sönder. på Innovate  så programerar du utgånarna sj vilken signal de skall skicka.

Innovate går visst att få att visa lambda istället för AFR, allt är programeringsbart!

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 oktober 2009
#13
HenrikR skrev:
Kan rekomendera Innovate klart mycket bättre än aem förutom att man inte kan se vad lamdavärdet är då den visar endast arf. därför jag tycker den är bättre är helt klart för att skulle du råka vrida av tappen bak på mätarhuset  (AEM) när du tex skall byta värden av signalen ut som man kan koppla till sprut så är lamdasonden sönder. på Innovate  så programerar du utgånarna sj vilken signal de skall skicka.

Jag förstår inte riktigt resonemanget. Du menar att AEM är sämmre efter som att om man förstör utrustningen så går den sönder?!


Jag kör själv en AEM och den funkar kanonbra. Som alltid måste man vara noga vid installation, dra riktiga kablar till matning och jord så funkar den kanonbra.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

87 Inlägg
8 oktober 2009
#14
kör du lamdan mot sprutet så är Innovate bättre anser jag, skall du bara ha den som typ en extra mätare i cupen så är det en helt annan sak efter som jag haft båda å kör dem mot samma sprut å märkt en betydlig skilnad vad det gäller att skicka data till sprutet.
vad det gäller att visa lamda så gör inte den min model det sen är det mycket möjligt att Innovate har några som gör det.

mvh Henrik


Forummoderator
10 576 Inlägg
8 oktober 2009
#15
HenrikR skrev:
kör du lamdan mot sprutet så är Innovate bättre anser jag, skall du bara ha den som typ en extra mätare i cupen så är det en helt annan sak efter som jag haft båda å kör dem mot samma sprut å märkt en betydlig skilnad vad det gäller att skicka data till sprutet.
vad det gäller att visa lamda så gör inte den min model det sen är det mycket möjligt att Innovate har några som gör det.

mvh Henrik

Ja, innovate förefaller mer programerbar medans AEM i lambdaläge enbart har en signal ut på 0-5v av nån outgrundlig anledning.  Det löserm an enkelt genom att jorda signalen över 5st lika stora motstånd och få således ut 0-1v över sista motståndet.  Så lirar kaonfint ihop med Nira i3+ i alla fall.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

185 Inlägg
10 oktober 2009
#16
Kör innovate på alla folkrace och rallycross bilar och det funderar helt finfint, både på insprut och förgasare, har digital mätare som är väldigt skarp och bra så man behöver inte enbart kolla på mätaren för att se om den går mager eller för fet när man testar på t.e.x banan eller väg.


One Man Clan
4 287 Inlägg
10 oktober 2009
#17
jag kör vems mätare å den e ruggigt bra...går å koppla vidare till andra sprut med programerbar utgång å man ser vad de står även om solen lyser rakt på den...å på kvällen bländar den inte..
de är även inbyggt boostcontroll å lite sånt i den



Sök