Hej jag undrar om någon här vet om jag gjort rätt när jag bytte motor i min 740 88B. Jag monterade kabelhärvan från min gamla motor, och satte den på 940 motorn jag har i nu. Det är en B230FB med 531 topp. Men detta medförde att bilen går ryckigt i 50 och 30, och ibland 70. Och när jag ska göra typ en omkörning så händer knappt inget alls. Jag har extractorgrenrör, öppet K/N insats luftfilter, och ett 2½ tums avgassystem. Jag har hört att det kan vara för klen bränslepump. och jag råkar ha en 760 GLE pump liggandes helt ny. Borde man provmontera den och se vad som händer?. Eller behöver jag göra nått mer drastiskt med styrningar och dylikt?. Behöver akut råd. MVH Andreas
Jag fick reda på de av en som har hållt på med detta. men jag har bara en plan liten yta på svänghjulet typ 5 cm långt och det är den enda plana på hela svänghjulskransen
Jag fick reda på de av en som har hållt på med detta. men jag har bara en plan liten yta på svänghjulet typ 5 cm långt och det är den enda plana på hela svänghjulskransen
Okej, och när motorn e nollad, vart e den "platta" sektionen då?