2761
Sök

Bytt motor från B230F 740 88B - Till B230FB 940 91

19 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
Hej jag undrar om någon här vet om jag gjort rätt när jag bytte motor i min 740 88B. Jag monterade kabelhärvan från min gamla motor, och satte den på 940 motorn jag har i nu. Det är en B230FB med 531 topp. Men detta medförde att bilen går ryckigt i 50 och 30, och ibland 70. Och när jag ska göra typ en omkörning så händer knappt inget alls. Jag har extractorgrenrör, öppet K/N insats luftfilter, och ett 2½ tums avgassystem. Jag har hört att det kan vara för klen bränslepump. och jag råkar ha en 760 GLE pump liggandes helt ny. Borde man provmontera den och se vad som händer?. Eller behöver jag göra nått mer drastiskt med styrningar och dylikt?. Behöver akut råd. MVH Andreas

10 287 Inlägg
12 oktober 2009
Pumpen är det knappast.

Standardfråga: - Hade du loss eller bytte du svänghjul?

Fråga #2: Några felkoder?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

19 Inlägg
12 oktober 2009
Trådstartare
Ja jag tog svänghjulet från min gamla motor. Samt den gamla kabelstammen från den gamla motorn. Felkoder kan jag kolla. tack för svar.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
12 oktober 2009
Men satte du svänghjulet rätt? kan sitta på 8 sätt, ett är rätt.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

19 Inlägg
12 oktober 2009
Trådstartare
Jag fick reda på de av en som har hållt på med detta. men jag har bara en plan liten yta på svänghjulet typ  5 cm långt och det är den enda plana på hela svänghjulskransen

Bärs!
3 456 Inlägg
12 oktober 2009
760_Asse skrev:
Jag fick reda på de av en som har hållt på med detta. men jag har bara en plan liten yta på svänghjulet typ  5 cm långt och det är den enda plana på hela svänghjulskransen

Okej, och när motorn e nollad, vart e den "platta" sektionen då?

Garaget.org peakade 2008.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
12 oktober 2009
Den ska då vara i hålet där startmotorn sitter

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

19 Inlägg
12 oktober 2009
Trådstartare
Den plana delen av startkransen står i linje med startmotorn alltså mot hålet där startmotorn sitter.

Sök