Ska sätta in mina 6,5" infinitihögtalare i framdörren. Har köpt två nya högtalarkit från en skrot som jag i värsta fall kan ha sönder högtalarna och klippa ut dem.
Men när jag fick dem på posten så såg jag att det var ju faktiskt likadan originalhögtalare som i min S90 med egen diskant o så, bra ljud i dem, så känns onödigt att ha sönder.
Det ser ut som om man ska ta i och dra åt vänster och sedan bara lyfta ur dem. Men volvo har ju såklart limmat ihop allting i kanten som man kan se lite på bilderna.
Vet någon hur jag ska få ur högtalarna utan att såga sönder allt?
Med lampor så kan man ju ha den i ugnen så limmet blir varmt, kanske fungerar på det här med? Värmepistol?
är du inte så rädd om högtalaren som sitter i nu kan du värma jätteförsiktigt så du kan bända lös den sen. men ring först och kolla hur mycket nya adapterplattor kostar. (kan ha tur att få billigt om du har tur)
är du inte så rädd om högtalaren som sitter i nu kan du värma jätteförsiktigt så du kan bända lös den sen. men ring först och kolla hur mycket nya adapterplattor kostar. (kan ha tur att få billigt om du har tur)
Ja, jag tror jag får värma lite med värmepistolen och sedan försöka bända bort.
Vem tycker du att jag ska ringa menar du? Förstår inte.
Om du är rädd om grejjorna ska du bända isär dom. Inte bänd o slit, utan bänd, håll kvar i spänn, så kommer du märka att det släpper lite grann av sig själv. Sedan måste elementet vridas för att släppa från plastklackarna (lite som bajonettfattning)
Pierre
Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
Men jag tog en liten plattmejsel och stoppade in i limmningen bände pytte lite på något ställa. Sedan vred jag runt och utåt så lossnade limmningen och högtalaren hoppade ut
Diskanten sitter typ fast i ramen i addaptern.
men Ja nu vet väll någon annan va de ska göra om de får för sig några högtlar hyss på 960