3214
Sök

Fortfarande spänningsfall trots 120A generator och bytt batteri

214 Inlägg
13 oktober 2009
Trådstartare
jag skall göra såhär imorgon allt skall vara på max ljud värmestolar på allt som allt högljus på max fläkt

då ska ja testa mäta strömmen från slutsteget

2 mäta från batteripolerna

3 mäta strömmen i bilen genom cigg uttaget

4 mäta direkt från generatorn får jag bra ström där då byter ja bara ut kablarna

resultatet kommer ni att få imorgon
Senast redigerat av wayfinder (13 oktober 2009)

214 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
ok grabbar tror att jag har hittat felet jordkabeln

jag är inte 100% men

jordkabeln från batteriet till chassit gav ingen resultat alls på multimetern så ja skall ner och fixa lite verktyg från biltema så ja kan skruva loss och skrapa och lägga till en fet jordkabel

214 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
jag tror att flaskhalsen är där eftersom strömmen sugs från systemet på något sätt och inte från batteriet

Konsult
1 247 Inlägg
14 oktober 2009
Tycker du skriver otydligt och har inte svarat på spec många frågor du fått.. Har du fortfarande problem efter du lagt dit en "fet" jordkabel och allt vad du nu skulle göra så gå igenom tråden och svara på folks frågor. Blir så mycket lättare att hjälpa dig då!

/Kim

214 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
mätte min batteri i avstängd motor i cirka 5min fattar nada fick 14v bara sådär

214 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
Tagg3N skrev:
Tycker du skriver otydligt och har inte svarat på spec många frågor du fått.. Har du fortfarande problem efter du lagt dit en "fet" jordkabel och allt vad du nu skulle göra så gå igenom tråden och svara på folks frågor. Blir så mycket lättare att hjälpa dig då!

/Kim

jag har inte lagt kabeln ännu måste fixa lite grejer från biltema lite blocknycklar och sånt

214 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
ok jag skriver från mobilen just nu test är utförd hittade boven till det hela jag mätte från generator har 14.40 stabilt från generator till batteri 1v drop slutseg till batteri 0v drop men jag hitta 1v drop från remote kabel så ja fixa det och den ligger på 13.8v just nu från batteri till hela bilen inne i system 0.3v måste byta till större kabel från generator måtte jordkabel från slutsteg till batteri ingen skillnad där multimeter visade 0

7 275 Inlägg
14 oktober 2009
wayfinder skrev:
ok jag skriver från mobilen just nu test är utförd hittade boven till det hela jag mätte från generator har 14.40 stabilt från generator till batteri 1v drop slutseg till batteri 0v drop men jag hitta 1v drop från remote kabel så ja fixa det och den ligger på 13.8v just nu från batteri till hela bilen inne i system 0.3v måste byta till större kabel från generator måtte jordkabel från slutsteg till batteri ingen skillnad där multimeter visade 0

Om du försöker mäta spänningen från jordanslutningen till batteriets minus så kommer du aldrig få mer än 0V.

214 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
jo menade om jag kunde se skillnad mellan spänningen på samma musik vid olika jordpunkter så dum e jag inte att mäta spänning på jord och batteriets minus D

ljudfantast
1 372 Inlägg
15 oktober 2009
har nog aldrig varit mer förvirrad av att läsa en jäkla gorg-tråd.

Så länge dina jordpunkter (jord från bat, generator och steg) är ORDENTLIGA alltså ordentligt korrekt monterade utan några chansningar, och värdena på spänningen du mätt ut ligger på runt 14.4 volt med bilen på och runt 12,5-12,7 efter 5-10min med bilen avstängd så borde du vara på det torra.

klart slut

Sök