2895
Sök

Montera sportluftfilter i min audi?

161 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
Hej!
Jag har länge funderat på att sätta i ett sportluftfilter i min audi 100, men jag hade en polare vars lufemassemätare gick sönder och nu är jag osäker på om jag ska montera ett sportluftfilter eller inte.
Vad är det för fördelar/nackdelar med att byta ut insatsfiltret mot ett vanligt sportluftfilter? ger det verkligen mer hästkrafter ?
Tacksam för svar:)

Mvh Robin

Golf mk3 LOUD
515 Inlägg
18 oktober 2009
först och främst har du KE-Jetronic insprutning så det är inte bara att köpa ett vanligt öppet filter
och smälla dit.

din LMM lär du inte ha sönder då den är mekanisk och är en platta som lyfter sig och den vägen ställer
soppan enkelt förklarat.

Jag hade en variant av öppet på min Audi Coupé 2.3E och den kostade 1900kr och var från Pipercross.

Du får inga hästkrafter. Kanske tappar några istället då dom oftast inte avskärmas från resten av motorn.
Men du får ett grymt trevligt motorljud.
Jag skulle nog köpt ett instatsfilter från K&N eller någon sådan istället.

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173

161 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
AreeZ skrev:
först och främst har du KE-Jetronic insprutning så det är inte bara att köpa ett vanligt öppet filter
och smälla dit.

din LMM lär du inte ha sönder då den är mekanisk och är en platta som lyfter sig och den vägen ställer
soppan enkelt förklarat.

Jag hade en variant av öppet på min Audi Coupé 2.3E och den kostade 1900kr och var från Pipercross.

Du får inga hästkrafter. Kanske tappar några istället då dom oftast inte avskärmas från resten av motorn.
Men du får ett grymt trevligt motorljud.
Jag skulle nog köpt ett instatsfilter från K&N eller någon sådan istället.

Okej men gör det någon skillnad på en vanlig insugsmotor?

Golf mk3 LOUD
515 Inlägg
18 oktober 2009
Nja jag har då inte märkt någon smile

Men vill man åt ljudet så i med ett sportfilter (insats)
Sen borrar man några hål i nedre luftburken då får man ut lite insugsljud.

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173

Sök