japp, det gör lite skillnad, 3 tum avgas oxå, hade jag på min uno turbo, progressiv bränsletrycksregulator och pysventil, extra spridare på tryckröret.. sen blir det åka av
btr: 1000 kr, den är dyrast, spridare plockar du från en gammal saab turbo: billigt. pysventil handlar du på blocket eller tradera.. sen är det bara arbete kvar att få dit allt på bilen..
* Malpassi "384" Progressiv BTR 1,2:1 ifrån bsrab kör jag med. Det är en bränsletrycksregulator som man kan reglera bränsletrycket med. * Justerbar pysventil från KL-Racing * A-25 Hybrid Dump från JB Raceparts * Större intercooler från KL-Racing Bredd:60 Höjd:30 Tjocklek7,6 cm. 3" anslutningar. * Något mysigt luftfilter * 2.5" system från turbon utan katalysator. Räcker på den lilla motorn. * OMP Tryckplatta * OMP sinterlamell koppling * Walbro 255 l/h soppa pump
I vinter ska jag på med 250 - 300 cc spridare en st GT17 turbo, ev 2st extra spridare.
Lambda och laddtrycks mätare ifrån biltema eller något skit kan vara bra att ha.
Glöm inte koppla bort kontakten på insugsplenumet så du kan ladda på mer än 0,85
Billigast är pysventil alt. rycka wg slangen och pressa btrn. Men hållbart i längden är väl sisådär