3160
Sök

Mb 300D glödstift problem

Gammal bild
111 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
#1
hej, jag undrar hur jag ska göra lät bilen stå några dagar och då ville den inte starta, den går runt hur lätt som helst och den går att bogsera igång. Hur kollar man vilket glödstift som är trasigt eller glöd relät vars ska man mäta ifrån och vad ska det stå på mätaren ?


Mvh// mogge

2 021 Inlägg
15 oktober 2009
#2
använd ohmmätare med ljudsignal, sätt pluss på kabeln till stiften och minus på nån lämplig jordskruv, om det inte piper vid ett visst stift är det stiftet trasigt.


Gammal bild
111 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
#3
Rille0 skrev:
använd ohmmätare med ljudsignal, sätt pluss på kabeln till stiften och minus på nån lämplig jordskruv, om det inte piper vid ett visst stift är det stiftet trasigt.

Okej, ska jag ha på tändningen ?

1 313 Inlägg
16 oktober 2009
#4
lyser glödlampan?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Gammal bild
111 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
#5
Volvofarfar skrev:
lyser glödlampan?

Nej det gör den inte

1 Inlägg
21 oktober 2009
#6
glödrelä?

Gammal bild
111 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
#7
evil_disel skrev:
glödrelä?

Okej, är det helt säkert även om nått glödstift ger utslag ?

519 Inlägg
21 oktober 2009
#8
ska du kolla om glödstift är hela utan att ta bort dom så bara att ohmmäta..Ta bort glödstifthatten och sätt kabeln där till din ohmmätare där längs upp på stiftet..den andra kablen från din ohmmätare sätter du på blocket -pol...ska inte vara något motstånd..

260 Inlägg
21 oktober 2009
#9
mtudiesel skrev:
ska du kolla om glödstift är hela utan att ta bort dom så bara att ohmmäta..Ta bort glödstifthatten och sätt kabeln där till din ohmmätare där längs upp på stiftet..den andra kablen från din ohmmätare sätter du på blocket -pol...ska inte vara något motstånd..

Visst ska det vara motstånd på glödstiftet annars blir det inte varmt.

Nu en Audi A4 -96

Gammal bild
111 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
#10
ChristerGustafson skrev:
mtudiesel skrev:
ska du kolla om glödstift är hela utan att ta bort dom så bara att ohmmäta..Ta bort glödstifthatten och sätt kabeln där till din ohmmätare där längs upp på stiftet..den andra kablen från din ohmmätare sätter du på blocket -pol...ska inte vara något motstånd..

Visst ska det vara motstånd på glödstiftet annars blir det inte varmt.

Okej, fint tack för svaret smile

hur mycket ohm ska det vara på mätaren för att dom ska vara fullt fungerande glödstiftena?

och om alla visar att dom är trasiga kan det vara relät då?

Mvh// Mogge smile

260 Inlägg
22 oktober 2009
#11

Nu en Audi A4 -96

Gammal bild
111 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
#12

Tack för tipset det hjälpte hoppas man får igång den snart bara smile  du vet inte vars man kan få köpa billigare bildelar nya alltså från nån internet butik eller så ? smile


Mvh// Mogge

260 Inlägg
25 oktober 2009
#13
Volvo_PoWeir skrev:

Tack för tipset det hjälpte hoppas man får igång den snart bara smile  du vet inte vars man kan få köpa billigare bildelar nya alltså från nån internet butik eller så ? smile


Mvh// Mogge

Är det till Mercan så kan du kolla här
http://www.bildelsimporten.se/merca.asp

Nu en Audi A4 -96

Gammal bild
111 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
#14
OKej, fint smile

vet du vad det är för skillnad på en 220 D och en 240 D passar glödstiftena och spridare etc till varandra tänkte om dom har olika bränsle flöden ?

260 Inlägg
26 oktober 2009
#15
Volvo_PoWeir skrev:
OKej, fint smile

vet du vad det är för skillnad på en 220 D och en 240 D passar glödstiftena och spridare etc till varandra tänkte om dom har olika bränsle flöden ?

Har inte haft en sådan ny diesel, men det är väl mekanisk dieselpump, så det är nog lika.
Du kan även kolla detta forum http://www.mbsca.com/forum/index.php
Senast redigerat av ChristerGustafson (26 oktober 2009)

Nu en Audi A4 -96


Sök