2788
Sök

740 Tic Vill inte varva mer än 4000

449 Inlägg
4 oktober 2009
#21
tror bränsletrycks regulatorn e kass för dom första 7-8 sekunderna går den riktigt på kallstarts ventilen sen stängs den av och då får den inte tillräckligt med bränsle sätt en svets tång på returen och pröva om den går bättre gör den det får du pröva byta regulator mvh robert

Full Fart Spar Tid!!!

449 Inlägg
4 oktober 2009
#22
tror bränsletrycks regulatorn e kass för dom första 7-8 sekunderna går den riktigt på kallstarts ventilen sen stängs den av och då får den inte tillräckligt med bränsle sätt en svets tång på returen och pröva om den går bättre gör den det får du pröva byta regulator mvh robert

Full Fart Spar Tid!!!

44 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
#23
robert___j skrev:
tror bränsletrycks regulatorn e kass för dom första 7-8 sekunderna går den riktigt på kallstarts ventilen sen stängs den av och då får den inte tillräckligt med bränsle sätt en svets tång på returen och pröva om den går bättre gör den det får du pröva byta regulator mvh robert

Okej, ska kika på det.
Några mer förslag?


258 Inlägg
4 oktober 2009
#24
F_Albers skrev:
robert___j skrev:
tror bränsletrycks regulatorn e kass för dom första 7-8 sekunderna går den riktigt på kallstarts ventilen sen stängs den av och då får den inte tillräckligt med bränsle sätt en svets tång på returen och pröva om den går bättre gör den det får du pröva byta regulator mvh robert

Okej, ska kika på det.
Några mer förslag?

håller med robert!

Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
4 oktober 2009
#25
skruva bort stiften och kolla färgen på dom. vita= det saknas soppa, svarta = för mycket soppa.

är dom vita kan det vara dålig soppapump, igensatt soppafilter, trasig BTR etc.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

44 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
#26
NITROUS skrev:
skruva bort stiften och kolla färgen på dom. vita= det saknas soppa, svarta = för mycket soppa.

är dom vita kan det vara dålig soppapump, igensatt soppafilter, trasig BTR etc.

Okej, då är det nog inte BTR:en för stiften är kolsvarta och brinner ner hela tiden.


3 295 Inlägg
4 oktober 2009
#27
plocka bort katalysatorn och kolla ifall den har blivit mos, då blir det stopp i systemet och bilen blir orkeslös och varvar inget..


44 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
#28
Slave_joe skrev:
plocka bort katalysatorn och kolla ifall den har blivit mos, då blir det stopp i systemet och bilen blir orkeslös och varvar inget..

Nej, det sitter ingen katalysator på den bilen..


3 295 Inlägg
4 oktober 2009
#29
ok, du kanske har skrivit det nånstans. igensatt ljuddämpare då?


44 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
#30
Slave_joe skrev:
ok, du kanske har skrivit det nånstans. igensatt ljuddämpare då?

Det har jag faktiskt inte kollat. Men det borde de inte vara då det går att varva fullt precis när man startat den, alltid i 7-8 sekunder..


44 Inlägg
9 oktober 2009
Trådstartare
#31
Nån som har något annat förslag om vad det kan va?


44 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
#32
Har nu bytt tempgivaren och det blev bättre.
Men det går fortfarande inte att varva mer än 4000 förutom precis när man startat den..
Vad kan de va för fel?


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
16 oktober 2009
#33
är gasspjällskontakten justerad rätt? provat koppla bort laddtrycksvakten?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

509 Inlägg
16 oktober 2009
#34
Va samma problem med mina föreldras opel en gång. Gick bara varva den upp till typ 3500 rpm sen orkade den inte mer å de visade sig att en utav ljuddämprna hade gått sönder innuti så de hindrade avgasflödet. Prova att dela på avgasröret å kör en runda, de kostar ju inget.

Lycka till.   Mvh Patrik.

44 Inlägg
24 oktober 2009
Trådstartare
#35
NITROUS skrev:
är gasspjällskontakten justerad rätt? provat koppla bort laddtrycksvakten?

Hur justerar man den då?
Laddtrycksvakten är bort kopplad.. För de är väl de som sitter under ratten typ?


44 Inlägg
24 oktober 2009
Trådstartare
#36
Thiger_84 skrev:
Va samma problem med mina föreldras opel en gång. Gick bara varva den upp till typ 3500 rpm sen orkade den inte mer å de visade sig att en utav ljuddämprna hade gått sönder innuti så de hindrade avgasflödet. Prova att dela på avgasröret å kör en runda, de kostar ju inget.

Lycka till.   Mvh Patrik.

Tack, ska prova det i morgon.


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
25 oktober 2009
#37
F_Albers skrev:
NITROUS skrev:
är gasspjällskontakten justerad rätt? provat koppla bort laddtrycksvakten?

Hur justerar man den då?
Laddtrycksvakten är bort kopplad.. För de är väl de som sitter under ratten typ?

justera så att den klickar precis när du börjar öppna spjället.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

44 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
#38
NITROUS skrev:
F_Albers skrev:
NITROUS skrev:
är gasspjällskontakten justerad rätt? provat koppla bort laddtrycksvakten?

Hur justerar man den då?
Laddtrycksvakten är bort kopplad.. För de är väl de som sitter under ratten typ?

justera så att den klickar precis när du börjar öppna spjället.

Okej, det gör den.

Börjar bli j*vligt irriterande att man inte får ordning på skiten...



Sök