Köp en kondensator och lämna den till någon du känner som kan airbrush-spraya den, inget är snyggare än customprylar. Du får ju fördelen att bestämma motiv och färger helt själv
Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
det går kanske att ställa in hur mycet den ska blinka? och sen vet jag inte om det stämmer det som står där att 2 st 0,6F jobbar snabbare än 1st 1,2F
kanske är så, för om man tänker att; En konding kan lämna en viss ström på en viss tid. Om man då tar två istället borde kanske denna ström dubblas? Vilda gissningar nu dock..
Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Mitt förslag blir ju grejor från DLS iaf! Finns i svart, kromad, och borstad alu. Jäkligt fina saker, finns mellan 0.5 och 1.5f. Och räcker inte det kan du ju alltid koppla ihop några!
Mitt förslag blir ju grejor från DLS iaf! Finns i svart, kromad, och borstad alu. Jäkligt fina saker, finns mellan 0.5 och 1.5f. Och räcker inte det kan du ju alltid koppla ihop några!
Många rekommenderar att inte koppla samman kondesatorer om man inte är riktigt säker på vad man gör men det kvittar för tillfället!
Kommer också välja ett från DLS men jag är rädd att 1.5 farad inte räcker och vad jag vet så har inte DLS större, eller?
Många rekommenderar att inte koppla samman kondesatorer om man inte är riktigt säker på vad man gör men det kvittar för tillfället!
Kommer också välja ett från DLS men jag är rädd att 1.5 farad inte räcker och vad jag vet så har inte DLS större, eller?
Finns inga nackdelar med att koppla ihop kondingar.
mvh Jonas
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud http://www.bilstereoforbundet.se
2st 0,5F kondingar är bättre än att ha en 1F konding eftersom 0,5F laddar upp sig snabbare än 1F och man slipper då tappa i tryck pga att kondingen inte hinner ladda upp sig. Om man ska ha en 1,5F kondensator tycker jag att man ska satsa på ett till batteri istället. Men det är ju upp till var och en att bestämma vad man vill ha.
2st 0,5F kondingar är bättre än att ha en 1F konding eftersom 0,5F laddar upp sig snabbare än 1F och man slipper då tappa i tryck pga att kondingen inte hinner ladda upp sig. Om man ska ha en 1,5F kondensator tycker jag att man ska satsa på ett till batteri istället. Men det är ju upp till var och en att bestämma vad man vill ha.
Det där stämmer inte. Du kopplar ju kondingarna parallellt och då är 2st 0.5F samma sak som en 1F. Så uppladdningstiden är samma. Däremot kan man i viss fall komma ner lite i internmotstånd vilket kan vara bra, men oftast så är de större kondingarna också interns parallellkopplade.
Jag håller dock med om att steg 1 är att skaffa större batterier. Det går ALLTID före att skaffa konding.
mvh Jonas