3558
Sök

Lasta skoter samt katter i S10 samt andra funderingar...

12 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
Tjena,

Har gått och funderat på att skaffa pickis nu en tid i prisklass upp till 30 000 SEK.
Har kollat en del på King Cab, men den största nackdelen är dess karaktär.

Det är en riktig brukis utan några skojigheter öht.
Sen har jag även kollat på Chevrolet S10 93-98.

Problemet är att jag har som krav att man ska kunna lasta en snöskoter på flaket utan större problem.
Samt att bilen även ska rymma två kattburar i "baksätet".

På S10, finns väl bara två nödsäten? Någon som kan uttala sig om det går att spänna fast två kattburar där?

Kanske uppfattas kraven som lite märkliga, men jag vill ha EN bil och slippa släpvagn.

Hur är V6an i S10? Pålitlig? Är den någorlunda kvick? Lätt att hitta reservdelar till?

Även andra midsize-pickups är utav intresse, så har ni tips är det bara att tjoa till!

1 171 Inlägg
28 oktober 2009
Det låter som att en Silverado 2500 ext skulle passa för dig. Den har helsäte där bak där katterna får plats och flak stort nog för skoter/fyrhjuling osv. Dessutom är det en helskön bil som har ok utrustning och inte liknar andra bilar det minsta.

7 100 Inlägg
28 oktober 2009
en Mazda B2600 kanske borde passa

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

12 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
Silverado 2500 EXT vore en klockren bil för mig, men den är något för dyr tyvärr!

b2600 ser vettig, ut men då är nog en King Cab ett bättre alternativ.

79 Inlägg
30 oktober 2009
jag hade en mitsubishi L200 förra vintern som jag lastade skotern på och de gick faktiskt riktigt bra 2 kattburar får plats bakom stolarna också, men de va ju en kort skoter (307) jag hade så om du har någon längre så behöver du något större flak!

Sök