3531
Sök

Köpråd Bruksbil

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 oktober 2009
Turbomatte skrev:
Rquired skrev:
Håller inte med om att 1-serie skulle ha sämre materialval eller vara sämre isolerad än andra Bmw. Men visst f*n är den liten smile

Då håller du inte med om ren fakta, men det är ditt val, 1-serien är bmw-s instegsmodell och ska vara billig därav de billigare materialen, tex går 1-serien att få med skinn-imitation vilket säger lite om vart den ligger på bmw-s skala.

Dock är det ingen dålig bil och slår ju sina konkurenter i allt utom ja, pris. Men man märker skillnad på 1serien och resten av bmws bilar.

Ren fakta, sitter du inne med något faktablad på materialpriser och kg ljudisolering i Bmws bilar? Om inte är det bara något du upplevt, jag upplever motsatsen.  smile

Lodisen: Bara motorn i den bilen är värd priset!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

806 Inlägg
17 oktober 2009
Rquired skrev:
Turbomatte skrev:
Rquired skrev:
Håller inte med om att 1-serie skulle ha sämre materialval eller vara sämre isolerad än andra Bmw. Men visst f*n är den liten smile

Då håller du inte med om ren fakta, men det är ditt val, 1-serien är bmw-s instegsmodell och ska vara billig därav de billigare materialen, tex går 1-serien att få med skinn-imitation vilket säger lite om vart den ligger på bmw-s skala.

Dock är det ingen dålig bil och slår ju sina konkurenter i allt utom ja, pris. Men man märker skillnad på 1serien och resten av bmws bilar.

Ren fakta, sitter du inne med något faktablad på materialpriser och kg ljudisolering i Bmws bilar? Om inte är det bara något du upplevt, jag upplever motsatsen.  smile

Helt klart, fyfan vilken grym liten bil:D rejsa med en sån på motorvägen idag, gick sådär hehe

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 oktober 2009
lodiseN skrev:
Rquired skrev:
Turbomatte skrev:

Helt klart, fyfan vilken grym liten bil:D rejsa med en sån på motorvägen idag, gick sådär hehe

Så länge man hänger med såpass att man hör ljudet är man nöjd tongue

806 Inlägg
17 oktober 2009
Oja underbart:)

482 Inlägg
17 oktober 2009
om det är just bilar som funkar o samtidigt är lite tryck i skulle jag kolla på lexus is och subaru legacy

just real power
no turbo shit

1 482 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
Lexus har jag inte ens tänkt på. Det skall kollas upp!

Subaru har jag funderat på, men ska titta vidare på det med!

BLT Service
Theracords Music Label

Allmänt envis
12 512 Inlägg
18 oktober 2009
Noxxer skrev:
Lexus har jag inte ens tänkt på. Det skall kollas upp!

Subaru har jag funderat på, men ska titta vidare på det med!

Den gamla IS känns tyvärr precis som en Toyota innuti, plastig och dan. Men den nya är en riktigt fin bil smile

564 Inlägg
18 oktober 2009
Jag har haft en bmw 120d M-sport som var face-liftad. Facelift-versonen som kom -07 har betydligt bättre kvalitetskänsla än första versionen av 1-serien. Den är nästan lika tyst som en 3-serie, och det är samma material i inredningen. MYCKET roligt chassi med riktigt fin väghållning och stabil i hög fart. Byt ut run-flat-däcken så blir det ännu bättre! smile

Nu till vardags kör jag en 320d E90 och är jättenöjd! Prestandan är ungefär den samma som 120d, liiiite sämre acc, men lite högre topfart istället. Det verkar som 3-serien går lite snålare i högt motorvägstempo än vad 1-serien gör. Misstänker lägre luftmotstånd.

Som priserna ser ut nu så rekommenderar jag en 3-serie e90 framför en 1-serie, då dom kostar ungefär det samma. Däremot är 3-serien mer bil för pengarna. 1-serien är lite busigare, men chassit i 3-serien är GRYMT! Otroligt stabil även om man inte har sportchassit. Jag har kört många mil i autoban-tempo med run-flat-hjul 16" och kört Nurburgring med bilen, och jag har aldrig märkt det minsta instabilitet oavsett hastighet.

Kika i mitt galleri, det finns bilder på 120d´n också! smile

//Johan
Senast redigerat av groze (18 oktober 2009)

1 482 Inlägg
30 oktober 2009
Trådstartare
Har kikat på lite bilar nu, Bmw, Lexus, Toyota m.m. Hitta dock inge trevligt.

Men dock dök de upp en uppstickare som jag kolla lite på...

Audi S3. Hur är dom i ägarkostnader? 06-07 -10. Bra bilar?

BLT Service
Theracords Music Label

Sök