3665
Sök

Nissan Sunny startar ej

3 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
Tjena!

Min brorsa har en Nissan Sunny (årsmodell är väl typ mitten av 90-talet) som på senare tid gick väldigt orent. Som han beskrev det så funkar bilen men om man ger lite mera gas så vill den börja blödra och gå orent. Men med lugnt gaspådrag så funkade det helt okej.

Idag när jag försökte starta den så fungerade det inte. Brorsan sa att man skulle pumpa lite på gaspedalen för att den ska gå igång men jag lyckades inte.

Vad kan problemet vara? Jag är inte speciellt motorkunnig men små problem kan jag åtgärda!

MVH

1 043 Inlägg
2 november 2009
Bränslefilter bytt?

3 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
Knappast, den har nog inte använts så mycket den sista tiden att han brytt sig om det! Man jag kan ju alltid åtgärda det. Kan det vara ett så enkelt fel som att tändstiften är dåliga och behöver bytas?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
3 november 2009
Det kan vara som norpan1 säger men som du också säger, det skulle inte vara så dum att även bytta stift.
Eftersom den gick dåligt innan med full pådrag, stiftter kan var dåliga och smutsiga..
När detta är gjort, testa hur bilen går, om det är inte bättre kan du i alla fall gå vidare med sökning.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Bonntrimmare
620 Inlägg
3 november 2009
starta eller försök och starta bilen när det är mörkt och fuktigt ute så ser ni om den "läcker" ström vid tänd kablarna.
Annars lägg ner stiften kolla fördelare och rotor istället.

MVH Daniel

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Sök