3386
Sök

Går det att få servon trögare på nåt sätt?

Volvo Tekniker
149 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
Tjena.

Ja som rubriken säg, går det att få servon trögare (utan att ta bort remmen) wink
Jag tycker bilen är för lättstyrd, det är jätte bra när man ska parkera och sånt, men ska man ut och busa, eller köra på bana så skulle jag vilja ha den trögare, någon som har nåt förslag??

Har varit inne på en strypning i slangen, men är rädd för att skada pumpen.

Mvh...

4 001 Inlägg
4 november 2009
Jag vet inte hur det ser ut på S40 men på en del andra gamla servopumpar så sitter det en tryckstyrningsventil i pumpen som man kan chimsa.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Volvo Tekniker
149 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
Jag vet inte hur det ser ut på S40 men på en del andra gamla servopumpar så sitter det en tryckstyrningsventil i pumpen som man kan chimsa.

okej sitter den synlig isf, eller måste jag ta isär pumpen??

Tack för svar.

4 001 Inlägg
4 november 2009
SporreS40 skrev:
kolvas skrev:

okej sitter den synlig isf, eller måste jag ta isär pumpen??

Tack för svar.

Ifall det finns någon så sitter den inne i pumpen så du får ta isär den, så har det iaf. varit på de 2 som jag chimsat om.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Med lem
1 127 Inlägg
4 november 2009
Annars går det ju "dreva om den".

Med ett större remhjul på servopumpen.

Sök