2479
Sök

Hijackers eller inte på volvo 740

52 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
Har hittat en 740 med hijackers och funderar på att sätta dom på min 740 för vad jag har förstått det som så e det bra om man lastar mycke eller sitter många i bilen. dessutom blir det bättre eller sämre väghållning med dom ?roll  tror dom sitter på en 88 eller 89:S ingen aning men det ska väl passa rätt på en 90:a Tack på förhand smile

1 335 Inlägg
17 oktober 2009
Klockrent om du lastar mycket och ofta eller om du kör med släp. Men det blir sämre väghållning. Hade sånna på min gamla 245a som jag hade som firma bil å det va helt suveränt!

52 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
okey men hur kan det bli sämre väghålling av det?:s gör dom inte att dämparna blir i princip hårdare. men som sagt förlorar jag något rent om vi säger i prisklass om jag tänker tex sälja den...  men å andra sidan coolhets faktorn toppas juhh haha

933 Inlägg
17 oktober 2009
en fråga bara hur ser dom ut, har aldrig hört talas om dom, och tror nog inte jag har sett tongue

193 Inlägg
17 oktober 2009
har det på min. det e kalas att ha om man lastar tungt eller  kör med släpp. sen e det lite små coolt att man kan höja bilen sisådär huxflux tongue

4 682 Inlägg
17 oktober 2009
klart du ska ha hijackers så du kan hissa upp röven ordentligt å få 70-tals stuk!

193 Inlägg
17 oktober 2009
Moparboy440 skrev:
klart du ska ha hijackers så du kan hissa upp röven ordentligt å få 70-tals stuk!

precis tongue

123 Inlägg
17 oktober 2009
kan ingen posta en bild så man får se hur det ser ut vart ju nyfiken tongue

52 Inlägg
23 oktober 2009
Trådstartare
aaa   det hade varigt  trevligt med en fin bild  =P   och  kan man höja hörga än orginal som den är obelastad det vill säga  ingen sitter i bilen  om det går att höja högre än det :S   hoppas ni förstod smile

193 Inlägg
23 oktober 2009
TomsomiTom skrev:
aaa   det hade varigt  trevligt med en fin bild  =P   och  kan man höja hörga än orginal som den är obelastad det vill säga  ingen sitter i bilen  om det går att höja högre än det :S   hoppas ni förstod smile

ja det går tongue

ska kolla om jag kan fixa en bild tongue

får fixa en kamera först bara
Senast redigerat av Iveskold (23 oktober 2009)

193 Inlägg
23 oktober 2009
här e två bilder. en i sänkt läge och en i upphöjt läge.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/115355/787630_nmr4o4.jpg
sänkt läge

https://www1.garaget.org/gallery/archive/115355/787629_h2pjqq.jpg
upphöjt lägge

det e svårt att se skillnad på bilderna. men i verkligenheten är det stor skillnad smile
Senast redigerat av Iveskold (23 oktober 2009)

helt galen
388 Inlägg
24 oktober 2009
Syns skillnad.

hijackers är bra om man lastar tungt men det verkar ofta vara problem med att systemen läcker. Lastar man ofta tungt o vill ha väghållning är hårdare (förstärkta) bakdämpare ett bra alternativ.

Varför åka fort när man kan åka brett?

Jolert
2 Inlägg
25 oktober 2009
Tja! Köpte mig en 740 -87:a för ett tag sedan och den har någon tidigare ägare (inte den innan mig då han inte kunde nåt om bilen) monterat hijackers på.

Men har då utav någon anledning kopplat ur dom, tänkte då om kanske kompressorn gått sönder, men den funkar och pumpar ur luft genom två små slangar som man då har lagt brevid dämparen.
Men kan inte hitta något ställe på dämparen man kan montera dessa slangar.
Ingen som har en bild eller beskrivning var man kopplar in dessa så jag kan höjja upp baken lite.

Ser otroligt dumt ut med dämparen i botten, sen blir den fördjävla svampig bak.

Tacksam för svar  //Joel
Senast redigerat av JovEN (25 oktober 2009)

52 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
om jag inte har hört fel  ska det väl gå att fylla på luften i dom med en vanlig bildäcks kompressor :S eller men som det är nu är den lite  trött i dämparna eller fjädrarna för när det e full bil o man  gasar på i 1an 2 an och 3 an  "hackar" den kommer ihåg på min 240 att krängningshämmarna var helt slut men på denna ser  både dom o bussningarna fina ut. så e det fjädrar eller dämpare som ska bytas?

1 749 Inlägg
4 november 2009
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66243/795631_vt0w7u.jpg
Så ser skitiga hi jackers ut.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

52 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
hehe   okey =P var sitter påfyllningen :S e det dom småslangarna som e det eller det är bara tryck slangar till den mätaren som visar trycket i dom

1 749 Inlägg
4 november 2009
Det är de slangarna du ser, i mitt fall hade jag kompressor och en knapp inne på instrumentpanelen wink
Upp ner upp ner upp ner big_smile

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
4 november 2009
jag har en tryck mätare + däckventil i bagaget på min:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Sök